Az első tesztnapon úgy tűnt, hogy az összes csapat szenved az egyenesekben való pattogástól, az ezt követő két nap azonban egyértelmű különbség mutatotkozott az autók között az egyenesekben. Adrian Newey, a Red Bull Racing technikai igazgatója elmagyarázta, milyen dilemma előtt állnak jelenleg a csapatok.
„Nem nehéz megoldani a problémát. Főleg az nehéz, hogy ezzel a megoldással ne veszítsünk időt" - magyarázta Newey a német Auto, Motor und Sportnak. Ezzel küzdenek jelenleg a csapatok, de úgy tűnik, két csapat megtalálta a megoldást. A Mercedes szerint ugyanis a McLaren megtalálta a módját annak, hogyan lehet úgy ellensúlyozni a pattogást, hogy közben nem veszítenek sebességet.
Ezt úgy csinálták, hogy egy alternatív útvonalat alakítottak ki a levegő számára. A többi csapat is úgy látja, hogy a McLaren lépett ebben a tekintetben a legjobban előre. A Haas is hasonló változtatásokat eszközölt az első tesztnap után, amivel nagyban csökkentették a pattogás mértékét.
A Ferrarinál ezt másképp oldották meg. Ott egy kicsit magasabbra állították az autó hasmagasságát. Normális esetben ezzel időt veszítesz, de ők ennek megfelelően állították be a felfüggesztésüket. Így a lassú kanyarokban visszanyerték az elveszített időt. Így volt ez Barcelonában is, ahol az utolsó szektorban visszahozták a korábban elvesztett időt.
A következő hetekben a többi csapat is megnézi, hogyan oldhatják meg az autó pattogása körüli problémákat. Bahreinben kiderül, hogy a Ferrarihoz hasonló koncepciót választanak-e, vagy a McLarenhez hasonlóan ők is megnézik, hogy a légáramlást hogyan tudják az autó mellett elvezetni.