hero image

A Ferrari és a McLaren eltérő megoldást talált a delfinezésre

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Furcsa párhuzamot vont egy ex-F1-es Verstappen kiesése és Horner ügye között

FORMA-1

Ma 31 éve Ayrton Senna ismét történelmet írt az F1-ben

FORMA-1

„A Mercedes több partnere is hamarosan távozhat...”

FORMA-1

F1-technikai igazgató: Fernando Alonsóval pótolnám Hamiltont!

Motorsport.hu
2022/02/26 19:28
A delfinezés, az autó elpattanása nagy sebességnél volt az egyik beszédtéma Barcelonában. E azt jelenti, hogy az autó fel-le ugrál, amikor a leszorítóerő kicsúcsosodik. Szinte minden csapat szenved tőle, míg a McLaren és a Ferrari eltérő megoldásokat talált.

Az első tesztnapon úgy tűnt, hogy az összes csapat szenved az egyenesekben való pattogástól, az ezt követő két nap azonban egyértelmű különbség mutatotkozott az autók között az egyenesekben. Adrian Newey, a Red Bull Racing technikai igazgatója elmagyarázta, milyen dilemma előtt állnak jelenleg a csapatok.

„Nem nehéz megoldani a problémát. Főleg az nehéz, hogy ezzel a megoldással ne veszítsünk időt" - magyarázta Newey a német Auto, Motor und Sportnak. Ezzel küzdenek jelenleg a csapatok, de úgy tűnik, két csapat megtalálta a megoldást. A Mercedes szerint ugyanis a McLaren megtalálta a módját annak, hogyan lehet úgy ellensúlyozni a pattogást, hogy közben nem veszítenek sebességet.

Ezt úgy csinálták, hogy egy alternatív útvonalat alakítottak ki a levegő számára. A többi csapat is úgy látja, hogy a McLaren lépett ebben a tekintetben a legjobban előre. A Haas is hasonló változtatásokat eszközölt az első tesztnap után, amivel nagyban csökkentették a pattogás mértékét.

A Ferrarinál ezt másképp oldották meg. Ott egy kicsit magasabbra állították az autó hasmagasságát. Normális esetben ezzel időt veszítesz, de ők ennek megfelelően állították be a felfüggesztésüket. Így a lassú kanyarokban visszanyerték az elveszített időt. Így volt ez Barcelonában is, ahol az utolsó szektorban visszahozták a korábban elvesztett időt.

A következő hetekben a többi csapat is megnézi, hogyan oldhatják meg az autó pattogása körüli problémákat. Bahreinben kiderül, hogy a Ferrarihoz hasonló koncepciót választanak-e, vagy a McLarenhez hasonlóan ők is megnézik, hogy a légáramlást hogyan tudják az autó mellett elvezetni.