hero image
DPPI

A Ferrari számára „aggasztóak” az erőforrásgondok

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Videón a 2024-es F1-es tesztek leggyorsabb köre – on-board a Ferrarival!

FORMA-1

Videón, ahogy lelassul a Red Bull a bahreini F1-es teszteken

FORMA-1

Amatőr felvételen a kiszivárgott 2024-es Red Bull (videók)

FORMA-1

Együtt tesztelt Hamilton és Alonso Spanyolországban

Motorsport.hu
2022/06/03 19:40
A vörösöknek idénre sikerült egy remek autót építeni, de az utóbbi időben egyre több megbízhatósági gonddal kellett szembesülniük, ráadásul nemcsak a gyári, de a partnercsapatok esetében is, ezért semmiképp sem lehetnek nyugodtak.
Ajánlott 39 éves lett Lewis Hamilton

A legkomolyabb következménnyel járó hiba eddig minden bizonnyal Charles Leclerc barcelonai kiesése volt, mivel a monacói vezető helyről volt kénytelen feladni a viadalt, és ezek után a bajnoki első helyet is elveszítette Max Verstappennel szemben.

Azóta kiderült, hogy a turbó és az MGU-H volt a ludas, melyeket már nem is lehet megmenteni, ezért egyre valószínűbb az is, hogy a Ferrarinál a szezon későbbi részében büntetésekre is sor kerül majd.

Nem Leclerc azonban az egyetlen, akinek gondjai akadtak a Ferrari-motorral. Valtteri Bottas például hét verseny után máris a harmadik turbóját és MGU-H-ját használja, és a negyedik elemek bevetésénél már jönnek is a büntetések.

Figyelembe véve, hogy még 15 futam van hátra az évből, Binotto elmondta, hogy a megbízhatóságra egyértelműen komoly figyelmet kell fordítaniuk. „A megbízhatóság mindig is aggodalomra ad okot. Ha pedig valami elromlik, az sosem jó.”

„Emiatt tehát nem lehetünk nyugodtak. Még vizsgáljuk, hogy mi történt Spanyolországban, néha pedig egyértelműek a magyarázatok. Okozhatják külső tényezők vagy kivételes körülmények is.”

Amikor megkérdezték tőle, hogy pontosan mi okozta Leclerc barcelonai kiesését, Binotto igyekezett ködösen fogalmazni. „Mit is mondhatnék? Nem sokat. Elvégeztük a vizsgálatot. A turbó és az MGU-H is megsérült, így azokat már nem fogjuk javítani.”

„Természetesen megtaláltuk a probléma gyökerét. Megoldottuk Monacóra és a következő futamokra, de ennél többet nem fogok mondani róla.”

Miközben tehát a Ferrarinál mostanában kezdenek előjönni a gondok, a bajnoki rivális Red Bullnál inkább az év eleje volt nehéz ilyen szempontból. A bikások három nullázást számlálnak eddig, de még így is vezetik mindkét bajnokságot, ez pedig valóban aggaszthatja az olaszokat, akiknek még a büntetésekkel is számolniuk kell.

Ebből a szempontból pedig egyáltalán nem mindegy, hogy felül tudnak-e kerekedni a megbízhatósági problémákon, mert ez akár a bajnokságot is komolyan befolyásoló tényezővé válhat az év második felében.