Lehetséges, hogy az F1-es csapatok két kiállásra kényszerülnek majd a soron következő bakui viadalon, vélekedik a Pirelli.

A sportág hivatalos gumibeszállítója az idei szezonban a leglágyabb kiosztást viszi el a bakui utcai pályára, vagyis a C4-es, a C5-ös és az idei szezonban bevezetett C6-os keverék kapja majd a főszerepet.

Ez lesz idén a negyedik alkalom, hogy a C6-ost is használni fogják, hiszen korábban Imolában, Monacóban és Kanadában is szerepelt már, egyes csapatok és autók pedig nem feltétlenül kedvelték azt, hiszen többeknek is meggyűlt vele a bajuk.

A Pirelli elmagyarázta, hogy azért is visznek most eggyel puhább kiosztást Bakuba, mert a tavalyi verseny kiszámítható egy kiállást hozott. „Egy utcai helyszínen, ahol alacsony a tapadás és a kopás, a 2024-gyel megegyező választás elkerülhetetlenül is egykiállásos stratégiákhoz vezetett volna.”

„A mostani döntés révén legalább viszont lehetőség nyílhat a két kiállásra is, mivel az idei abroncsok kevésbé szenvednek a szemcsésedéstől.” Azzal viszont az olaszok is tisztában vannak, hogy az F1-es csapatok rendkívül hatékonnyá váltak a gumikezelésben, ezért minden bizonnyal idén is látunk majd egykiállásos taktikát.

A helyzet talán hasonló lesz, mint legutóbb Monzában, ahol nem volt túlzottan nagy a taktikai variáció, bár egyesek azért igyekeztek a lehető legtovább elnyújtani az első etapjukat egy biztonsági autóra vagy egyéb megszakításra várva.

Ez akár Azerbajdzsánban is kifizetődő lehet, hiszen a biztonsági autó elég gyakori vendég a szűk és rendkívül gyors városi helyszínen, egy-egy ilyen esemény pedig komolyabban felboríthatja a csapatok előzetes terveit.

Mindezek fényében csak remélni tudjuk, hogy a Pirelli puhább gumiválasztása és a pálya jellege miatt komoly izgalmak várnak majd ránk ezen a hétvégén.

Pirelli