A McLaren az idei konstruktőri bajnokságban az ötödik lett, ezzel tovább csúszva, miután 2020-ban harmadikak, 2021-ben pedig negyedikek lettek. A GPFansnek még a Sauberhez való távozása előtt nyilatkozó Andreas Seidl elmondta, milyen gyermekbetegségek hátráltatták őket a szezon elején.
„Ha visszatekintek az évre és megkérdezik tőlem, mik voltak a legnagyobb kihívásaink az idén, elsőnek biztosan az elejét mondanám. Váratlan problémáink akadtak a fékekkel, ami miatt az első versenyre nagyon későn tudtunk elkészülni. A teszten alig tudtunk a pályára gurulni, pedig az lett volna a fontos a problémák kiküszöböléséhez a vadiúj autón.”
A McLaren rengeteg pénzt fektetett infrastruktúrája korszerűsítésébe, amelyek beüzemelésétől azt remélik, hogy felvehetik velük a versenyt az élcsapatokkal. Új szélcsatornájuk már 2023 közepén kész lehet, így az azutáni években lehet komoly haszna.
Az, hogy az új szabályokra nem tudtak ilyen infrastruktúrával készülni, egyértelműen hátráltatta a McLarent és versenyzőit, Lando Norrist és Daniel Ricciardót. Az idei második legnagyobb kihívásról Seidl elmondta: „A teljesítmény terén reális elvárásaim voltak, nem vártam olyasmi csodát, hogy hirtelen az élen találjuk magunkat az új szabályok bevezetésével.”