A Las Vegas-i hétvége első két szabadedzése egyértelműen rávilágított arra, hogy az időjárási körülmények mennyire meghatározó szerepet játszanak a gumikezelésben. Mario Isola, a Pirelli motorsportfőnöke kiemelte, hogy az első szabadedzésen a különösen hideg aszfalt kedvezett a kopás megjelenésének a lágyabb keverékeken.
"Az első szabadedzésen az alacsony aszfalthőmérséklet kopást okozott a közepes és lágy keverékeken, bár ez kevésbé volt kifejezett, mint tavaly, és nem befolyásolta a gumiabroncsok élettartamát" – mondta Isola, majd hozzátette, hogy ez a jelenség különösen az első tengelyt érintette, amelyet a hosszú egyenes különösen megviselt, ahol a hőmérséklet gyorsan csökken, és alulkormányzottság érzését kelti több pilóta számára is.
A hőmérséklet-ablak kezelése a nap egyik legérzékenyebb aspektusa volt, ugyanis az autók nehezen érték el a megfelelő hőmérsékletet, különösen az első gumiknál, ami gondos beállítási munkát igényelt a csapatoktól. "Ez a tényező elsősorban az első tengelyt érintette, amely nagyobb mértékben hűlt le a főegyenesen, és ez okozza az alulkormányzottságot is, amelyet az autók tapasztalhatnak ezen a pályán" – értékelt Isola, kitérve arra is, hogy az összesített eredmények ennek ellenére biztatóbbak voltak, mint az előző évben, ami arra utal, hogy a csapatok és a gumigyártó jobban megértették, hogyan kell megközelíteni ezt az egyedi pályát.
Az ideális versenystratégia kapcsán a kemény keverék viselkedése keltette a legnagyobb figyelmet a hosszabb szakaszok kezelésében. A Pirelli kiemelte, hogy a kemény gumi meglepően versenyképesnek bizonyult a vasárnapi futamra nézve.
"A kemény gumiabroncsok, amelyek köridői nem voltak messze a közepesekétől, ideális választásnak tűnnek a vasárnapi versenyre, különösen akkor, ha a csapatok megtalálják a kulcsot a szakaszok meghosszabbításához és optimalizálásához a lehetséges stratégiákhoz képest" – nyilatkozta Isola, miközben azt is megemlítette, hogy nem akarta részletesen felfedni, milyen megközelítések merülhetnek fel. A hőmérséklet-kezelés azonban valószínűleg továbbra is a hétvége igazi döntő tényezője marad, és a verseny várhatóan azokat a csapatokat jutalmazza majd, amelyek a legügyesebbek abban, hogy az első körtől kezdve megfelelően működtessék a gumikat.
