Az olaszok jó ideje dolgoznak már a 2026-os szabályokhoz és autókhoz igazodó abroncsokon, melyek jövőre egyébként 25 milliméterrel lesznek keskenyebbek elöl és 30-cal hátul. Azok után, hogy szeptember 1-gyel bezárólag véglegesítették a gumik konstrukcióját, a Pirelli a Mexikói Nagydíjat követően teljesítette az utolsó szezonközi tesztet több alakulat részvételével.
Magukat a keverékeket pedig december 15-ig kell homologizáltatni, de nagyon úgy tűnik, hogy némi változás állt be az eredeti tervekhez képest. Kiderült ugyanis, hogy 2026-ban a hat helyett csak öt keverék lesz elérhető, mivel a C6-ost tulajdonképpen kukázzák. Ez az abroncs sok fejtörést okozott idén az istállóknak, és a pilóták többnyire kritikusan beszéltek róla, mivel hiába ígért extra tapadást a főként városi pályákon, a működése sokszor megtréfálta a mezőnyt.
A döntés okát a Pirelli szerint az adja, hogy szerették volna, ha az öt keverék kellően eltér egymástól a kopás és a köridő tekintetében ahhoz, hogy többféle stratégiai opció is elérhető legyen a csapatok számára. Idén például a C2-es és C3-as nagyon közel volt egymáshoz a köridőket tekintve, ami többször is kísérletezéshez vezetett, hiszen a beszállító több helyszínen is kihagyott egy keveréket a repertoárból.
Annak következtében pedig, hogy a keverékek teljesítményét és kopását jobban elkülönítették egymástól, úgy érezték, hogy a C6-osra nincs szükség, mivel az túl közel lenne a C5-höz. A tesztek során kiderült, hogy a C5 és a C6 között nem volt meg a kellő köridőbeli különbség, és a C6-os nem is kínált jelentős teljesítménybeli előnyt.
Az istállók az abu-dzabi szezonzárót követő kedden már ki is próbálhatják majd a véglegesített gumikat, leszámítva a C1-et, mivel az túl kemény lenne arra a helyszínre. Itt a csapatból az egyik autó a gumitesztelésre lesz beosztva, míg a másikban egy újonc pilóta kap majd lehetőséget.
Fontos még kiemelni, hogy természetesen nem a 2026-os autókkal fognak még körözni, hanem az idei masinák átalakított változatával, ami azt vonja magával, hogy kisebb leszorítóerőt fognak használni, hiszen a jövő évi autóknak is alacsonyabb lesz a leszorítóereje.
-crop-1200x800_640x427.jpg)