Max Verstappen a pénteki edzésnapon mindössze a hetedik helyen végzett, több mint nyolctized másodperces lemaradással a McLaren pilótája, Oscar Piastri mögött.
„Túl lassúak vagyunk" – értékelte a helyzetet Helmut Marko, miután Verstappen 27 kört teljesített az FP2-n, míg csapattársa, Cunoda Júki a 18. helyen zárt, 1,5 másodperces hátránnyal.
A kép jelentősen eltér a múlt hétvégi Japán Nagydíj győzelmétől, bár Verstappen akkor is lassúnak bizonyult az edzéseken. A különbség az, hogy Bahreinben a magas pályahőmérséklet (40 Celsius-fok felett) sokkal inkább előtérbe helyezi a gumik élettartamát, mint Szuzuka alacsony kopású felülete.
„A gumik túlságosan felmelegednek" – nyilatkozta Marko a PlanetF1.com-nak és más médiaorgánumoknak közvetlenül az FP2 után. A 81 éves osztrák tanácsadó megerősítette, hogy a motorbeállítások „nem jelentősen" járultak hozzá a hátrányhoz.
Szokatlan módon a Red Bull gumikopása hullámzó volt. „Furcsa módon egy ponton a gumi regenerálódott, és ugyanolyan köridőket futottunk, mint Lando, de ez csak három vagy négy kör volt a 50-ből" – magyarázta Marko.
„A fő probléma a gumihőmérséklet, amit nem tudunk kordában tartani. Amint a hőmérséklet emelkedik, csúszkálunk, és ez csak tovább rontja a helyzetet. A pálya nem fekszik nekünk, és ezek a magas hőmérsékletek sem."
A csapat reméli, hogy a Japánban bevált módszerrel most is képesek lesznek javítani a teljesítményen. Cunoda esetében Marko nem aggódik, mert ő „valami mást próbált ki, így az ő ideje nem reprezentatív. Holnap biztosan gyorsabb lesz."
Eközben Hamilton két szóval reagált a Ferrari fejlesztéseire, míg a Red Bull rejtélyes problémával küzd.