Az FIA az utóbbi időben kiemelt figyelmet fordít a hajlékony karosszériaelemek visszaszorítására, és onboard-kamerákat biztosított a csapatoknak a szárnyak hajlékonyságának megfigyelésére.
A szövetség előírja, hogy a csapatoknak minden edzés után el kell küldeniük a rögzített videófájlokat, ám a Williams ezt elmulasztotta a kínai nyitóedzés után.
Bauer szerint a Williams „nem biztosította az első szabadedzés vége után egy órán belül a vezeték nélküli előre és hátrafelé néző kamerák felvételeit", ahogyan azt a 34L technikai direktívában előírták, amelyet az Ausztrál Nagydíj előtt küldtek ki.
Ez a felvételanyag segíti az FIA-t a hátsó szárny hajlásának megfigyelésében, amely az F1 2025-ös szezonjának fontos beszédtémája. Az FIA Ausztrál Nagydíjon végzett vizsgálata vezetett a technikai szabályok változtatásához – a hátsó szárny réseinek hajlíthatósági toleranciáját 2 mm-ről 0,5 mm-re csökkentették, Kína esetében 0,25 mm extra tűréshatárral.
Az ügy most a sportfelügyelők kezében van, akik szombaton helyi idő szerint 8:30-ra kérték a Williams képviselőit.
Alex Albon és Carlos Sainz a kilencedik, illetve a tizenharmadik helyről rajtolnak a kínai sprintversenyen.