Az Aston Martin számára jelentős előrelépést hozott az Imolai Nagydíj időmérő edzése, ahol Fernando Alonso megszerezte az ötödik rajtkockát, ami különösen figyelemreméltó teljesítmény az év eleji nehézségek tükrében.
A kétszeres világbajnok spanyol pilóta, aki az idény első versenyein még a Q2-be jutással is küszködött, most magabiztosan versenyzett az élmezőnyben.
Az Aston Martin első jelentős fejlesztési csomagja láthatóan meghozta a várt eredményt, amit jól mutat, hogy mindkét pilóta bejutott a Q3-ba. Alonso teljesítményét még inkább kiemeli, hogy a közepes keverékű gumikkal érte el ezt az eredményt, ami meglepő módon jobban teljesített az időmérőn, mint a lágy keverék.
A spanyol versenyző ugyanakkor óvatosan nyilatkozott az eredményről, hangsúlyozva, hogy a pálya karakterisztikája és az időjárási körülmények is közrejátszhattak a sikerben.
"Valószínűleg nem mi vagyunk az ötödik leggyorsabbak, és a versenyen fel kell készülnünk arra, hogy veszíthetünk néhány pozíciót. A fejlesztések mindenképpen segítettek, de nehéz megmondani, pontosan mennyit" - mondta Alonso.
Az autó továbbra is kihívásokat tartogat a határon való vezetésnél, amit Alonso sem titkolt. "Az autó irányíthatósága nem változott drámaian. Továbbra is kissé kiszámíthatatlan, amikor a határon próbáljuk vezetni. Mindig vannak kellemetlen meglepetések" - osztotta meg tapasztalatait a spanyol pilóta az imolai média központban.
Az Aston Martin fejlődése különösen biztatónak tűnik a 2026-os szezon előtt, amikor a csapat már teljes mértékben saját szélcsatornáját használhatja. A jelenlegi fejlesztéseket még részben a Mercedestől bérelt létesítményben dolgozták ki, de a végső simításokat már az új szélcsatornában végezték.
A versenyző gumiválasztása némi aggodalomra ad okot a verseny szempontjából. "Mindenkinek két kemény keverékű gumija van holnapra, nekünk csak egy, de ez volt az a döntés, amit meg kellett hoznunk. Nehéz előzni ezen a pályán, ezért részben a szombatra koncentráltunk, meglátjuk, kifizetődik-e" - magyarázta stratégiájukat Alonso.