A Las Vegas-i, katari és Abu-dzabi futamokból álló záró tripla hétvége nemcsak a 2025-ös világbajnoki címről dönt majd, hanem le is zárja a 2022-ben bevezetett autógeneráció történetét. Fernando Alonso, aki csaknem 25 éves pályafutása során rengeteg változást megélt az F1-ben, a nevadai városban rendezett sajtótájékoztatón meglehetősen egyértelműen fogalmazott a jelenlegi autókkal kapcsolatban.
A spanyol versenyző nem kímélte a 2022-es szabályváltozást, amely állítólag szorosabb csatákat és látványosabb versenyzést ígért.
"Az ezekhez a szabályokhoz fűzött elvárások, amelyek nagyobb közelséget és jobb akciókat garantáltak volna a pályán, valójában nem teljesültek. Talán az első évben kicsit, de utána már egyáltalán nem. Szóval nem hiszem, hogy különösebben hiányozni fognak" – mondta az újságíróknak, majd hozzátette, hogy ezek az autók egyértelműen túl nehezek.
Alonso rámutatott arra is, hogy a méretükkel is komoly gondok vannak, ráadásul a talajhatás és a hasmagasság-beállítások miatt olyan módon kell versenyezniük, ami sem vezetni, sem követni nem igazán élvezetes.
"Túl nagyok is, és a talajhatással, valamint a hasmagassággal olyan módon versenyezünk, ami nem szórakoztató vezetni, és valószínűleg követni sem" – értékelt.
A 2026-os szabályváltozással érkező új autógenerációval kapcsolatban, amelyben Alonso óriási reményeket lát arra, hogy újra dobogókért és győzelmekért harcolhasson, a veterán pilóta némi fenntartásokkal is élt.
"Azt hiszem, jövőre valószínűleg lassabbak leszünk, és ebből a szempontból hiányozni fognak majd a jelenlegi autók bizonyos aspektusai, amikor az újakat vezetjük, mert pilótaként mindig a lehető leggyorsabbak akarunk lenni" – nyilatkozta.
