Lawrence Barretto, az F1.com szakértője szerint az Alpine a 2026-os nagy átállás közepette elsősorban házon belüli opciók közül választ versenyzőt Pierre Gasly mellé.
Barretto az F1.com-on arról ír, hogy a 2026-os F1-rajtrácson hat szabad hely maradt, ezek egyike az Alpine-nál van, Gasly pedig a múlt hónapban legalább 2028-ig meghosszabbította szerződését.
A csapat jelenleg sereghajtó 20 ponttal, sorozatban 5 versenyhétvégén nem szereztek pontot, és 52 egység a lemaradásuk a hatodik helyhez képest, miközben hat futam és három sprint van hátra.
Barretto elemzése szerint a fókusz már hónapokkal ezelőtt 2026-ra tevődött át, amikor átfogó szabályváltozások érkeznek, és az Alpine a gyári Renault-erőforrásról Mercedes-motorra vált; ezért a második ülés kérdésében a döntés a szezon vége felé várható.
Barretto úgy tudja, hogy a kiválasztás csapaton belülről fog történni: Franco Colapinto és Paul Aron a fő jelölt, míg Jack Doohan tartalék marad, és a visszatérésének esélye csekély.
A szakértő felidézi, hogy Colapinto tavaly a Williamsnél egyszerre mutatott erős csúcsokat és több komoly hibát, mégis Flavio Briatore lehetőséget látott benne, előbb tartalékpilótaként, majd versenyzőként hozva az Alpine-hoz.
„Lehet, hogy nem ez volt a megfelelő idő Franco számára a Forma-1-ben” – mondta Briatore augusztusban. „Nagyon igyekeztünk a mérnökökkel, hogy mindenben a kedvében járjunk, de ez tényleg nem az, amit Colapintótól várok” – tette hozzá.
Barretto szerint Colapinto a csapattárshoz viszonyítva javuló formát mutat: pontja ugyan nincs, ám ez inkább az autó versenyképességét tükrözi, és ha a trend folytatódik, jó eséllyel megtarthatja helyét 2026-ra.
