Napvilágra kerültek bizonyítékok, amelyek szerint az Aston Martin gyenge teljesítménye Fernando Alonsót a visszavonulás felé tereli.

A spanyol versenyző annak ellenére sem szerzett pontot az Imolai Nagydíjon, hogy korábban biztosra vette eredményességét, ami olyan mértékű csalódottságot váltott ki belőle, hogy tehetetlenségében még a kormányt is elengedte versenyzés közben.

Az Aston Martin istálló látszólag áttörést ért el Imolában, hiszen az időmérő edzésen Alonso az ötödik, Lance Stroll pedig a nyolcadik rajtkockát szerezte meg szombaton, azonban a futam során előbb egy virtuális, majd egy tényleges biztonsági autós szakasz teljesen felborította a csapat stratégiai elképzeléseit.

A kétszeres világbajnok végül a tizenegyedik helyen ért célba, kevesebb mint egy másodperccel a Red Bull versenyzője, Cunoda Júki mögött, miközben csapattársa, Stroll a mezőny közepén ragadva mindössze a tizenötödik pozícióban fejezte be a versenyt. A spanyol pilóta ingerültsége egyértelműen kihallatszott a versenymérnökének, Andrew Vizardnak küldött rádióüzenetéből: "Micsoda megpróbáltatás. Ez katasztrófa. Én vagyok a világ legszerencsétlenebb versenyzője."

Meddig tart Fernando Alonso szerződése az Aston Martinnal?

Az sponyol pilóta többéves megállapodása legalább a 2026-os szezonig biztosítja helyét az istállónál, amikor az Aston Martin megkezdi együttműködését a Hondával az erőforrás fejlesztésén. Ez remek lehetőséget nyújt majd a spanyol számára, hogy értékelje, folytatni kívánja-e pályafutását a kategóriában, ami vélhetően nagyban függ majd attól, milyen teljesítményszintet mutat akkor az Aston Martin konstrukciója.

A silverstone-i székhelyű alakulat hivatalos csatornáin keresztül megerősítette a négyszeres világbajnok hosszú távú szerződéshosszabbítását a Lawrence Stroll tulajdonában lévő csapattal. A közleményben nyilvánosságra hozták, hogy Fernando nem hagyja el a szervezetet, és továbbra is a csapatnál marad, ezzel is bizonyítva, mennyire hisz a brit istálló projektjében és jövőbeli sikerességében.

Ennek értelmében Alonso még több évig kötődik majd az Aston Martinhoz, ráadásul nem kizárólag az F1-ben, mivel a spanyol versenyző más kategóriákban és versenyeken, például a Le Mans-i 24 órás futamon is az alakulat sikereihez kíván hozzájárulni. Emellett a jövőben akár menedzseri vagy tanácsadói szerepkört is betölthet a csapatnál, ezzel hosszú távon is biztosítva helyét a motorsport elitjében.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL