A spanyolországi hétvége eddigi legkomolyabb beszédtémáját az Aston Martin Red Bullra hajazó B-autója jelenti, a bikások szerint pedig valami nem stimmel riválisuk megoldásával, és úgy gondolják, talán illegális adatátadás történt.

Az idei szezonban életbe lépő új Forma-1-es szabályok alaposan felrázták a motorsport királykategóriáját. Nemcsak az erősorrendben okozott változást, hanem szinte mindegyik csapatnak meg kellett küzdenie a delfinezéssel kapcsolatos problémákkal. Míg az Aston Martin még mindig nem oldotta meg a jelenséget, addig a Ferrari már igen.

Az előszezon során az olasz csapatnak sikerült villámgyorsan változtatásokat eszközölnie az autón, ami pozitívan hatott. Ennek eredményeként öt futam után a Ferrari még mindig a Red Bull Racinggel küzd a világbajnoki címért.

Az Aston Martinnál más a helyzet. A csapat azt remélte, hogy az élmezőnyben versenyezhet, de jelenleg a mezőny alján van. Ráadásul úgy tűnik, hogy a csapat nem tud gyorsan komoly megoldásokkal előállni, ami azt jelenti, hogy nehéz szezon elé néz a versenycsapat. Ezt látja Andrew Green technikai igazgató is.

„Az aerodinamikai stabilitás a fő cél a pattogást tekintve. Amint az autó túlságosan kileng, köridőt veszítünk" - állítja az Auto, Motor und Sportnak adott interjúban. „A Ferrari stabil, és mégsem veszít a teljesítményéből. Ez az erő. Bármelyik autót stabillá lehet tenni, de a legtöbb esetben lassabban fogsz menni."

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL