Az Audi F1-es motorprogramjának irányítását Christian Foyer veszi át, miután Adam Baker közös megegyezéssel távozott a projekttől.

A leendő gyári csapat jelentős átszervezésen megy keresztül, amelynek keretében Christian Foyer operatív igazgatóként csatlakozott az Audi Formula Racing igazgatótanácsához, ahol a hibrid erőforrások fejlesztéséért felel. Az átszervezés részeként Baker korábbi pozícióját megszüntették, feladatkörét pedig szétosztották.

A teljes projekt irányítását továbbra is az egykori Ferrari-csapatvezető, Mattia Binotto felügyeli, míg a svájci székhelyű versenycsapat működtetéséért a Red Bulltól 2025 áprilisában érkezett Jonathan Wheatley csapatfőnök felel.

Az átalakulás különösen időszerű, mivel a Sauber – amely a 2025-ös szezon első hat futamát követően jelenleg a konstruktőri pontverseny utolsó helyén áll – jövőre már Audi gyári csapatként versenyez, amikor a sportág új motorkorszaka is kezdetét veszi.

Az Audi motorjai Bajorországban készülnek, ugyanakkor a Sauber/Audi egy brit mérnöki központot is létrehoz, ezzel is erősítve technikai jelenlétét a sportágban. Az átszervezéssel kapcsolatban Gernot Doellner, a Volkswagen-csoporthoz tartozó márka igazgatótanácsának elnöke elismerően nyilatkozott Baker munkájáról.

"Köszönettel tartozunk Adam Bakernek az elmúlt években tanúsított elkötelezettségéért" – mondta Doellner. "Meghatározó szerepet játszott az Audi Forma-1-es szerepvállalásának átfogó stratégiai koncepciójának kialakításában, valamint az erőforrás-fejlesztési program neuburgi elindításában."

Az új operatív igazgató kinevezésével kapcsolatban Doellner hangsúlyozta a szakmai tapasztalat fontosságát.

"Christian Foyerrel egy olyan szakember érkezik a projektbe, aki jelentős tapasztalattal rendelkezik az F1-es erőforrások fejlesztési folyamatainak területén. Szakértelme nagymértékben hozzájárul majd a szükséges együttműködés és tempó biztosításához ezen az úton, amelyen a debütálás felé haladunk."

Baker távozása különös visszhangot kelthet a szakmában, hiszen korábban a BMW Sauber csapatnál is dolgozott, amely projekt végül a német gyártó 2009-es távozásával zárult.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL