Ben Szulajem nemrég jelentette be, hogy a Forma–1 irányító testülete egy szándéknyilatkozati folyamatot szeretne indítani, amivel megnyitnák az utat a lehetséges új belépők előtt. Nem sokkal később aztán az Andretti megerősítette, hogy a General Motors egyik nagy márkájával, a Cadillackel lépnek partnerségre, az elnök pedig ezt örömmel fogadta.
Ennek ellenére valamiért a jelenlegi alakulatok és maga az F1 is hidegen reagált egy lehetséges új alakulat beszállásának hírére, már nem először. Az F1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali korábban például kifejtette, hogy szerinte jelenleg nincs szüksége a sorozatnak egy 11. csapatra.
A tíz meglévő alakulat pedig természetesen a pénzét félti, hiszen az új belépők miatt csökkennének a bevételeik, és ezt értelemszerűen nem akarják. Toto Wolff és más csapatvezetők elmondták, hogy csak akkor van létjogosultsága egy újonnan érkezőnek, ha az extra értéket is ad az F1-hez, ezáltal pedig annak összbevételeit is növeli.
Ben Szulajem ugyanakkor a közösségi oldalán ismét egyértelművé tette, hogy az Andretti-Cadillac partnerség kizárólag pozitív hatással lehet a Forma–1-re. „Meglepő, hogy érkezett néhány ellenséges reakció a Cadillac és Andretti-hírekre.”
„Az FIA a korábbi években kisebb, sikeres szervezetek jelentkezését is elfogadta. Inkább bátorítani kéne a belépésre az olyan globális autógyárakat, mint a GM, valamint az olyan valódi versenyzőket, mint az Andretti. A növekvő piacokról érkező csapatok általi érdeklődés nagyobb sokszínűséget jelent, miközben növeli az F1 vonzerejét is.”
Persze maga a belépési és pályázási folyamat nagyon hosszú lenne és hónapokig tartana, ami azt jelenti, hogy logikusan talán csak 2026-tól, az új motorformula bevezetésekor érkezhetne meg egy 11. istálló a száguldó cirkuszba.