hero image

Az FIA elnökét „meglepték” az Andretti-Cadillac partnerségre adott „ellenséges reakciók”

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Sainz már fel is próbálta a Ray Ban különleges F1-es napszemüvegét

FORMA-1

Jenson Button 15 éve ismét sokkolta az F1-et

FORMA-1

Nagy bejelentést tett az Audi elődje az F1-ben, elkelt egy hely 2025-re

FORMA-1

Ma 26 éve futotta 100. F1-es nagydíját Mika Häkkinen

Motorsport.hu
2023/01/09 06:59
A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Mohammed ben Szulajem meglepetten látta, hogy nem fogadta mindenki örömmel az Andretti és a Cadillac bejelentését, miszerint együttes erővel szeretnének belépni a Forma–1-be.
Ajánlott Nagy bejelentést tett az Audi elődje az F1-ben, elkelt egy hely 2025-re

Ben Szulajem nemrég jelentette be, hogy a Forma–1 irányító testülete egy szándéknyilatkozati folyamatot szeretne indítani, amivel megnyitnák az utat a lehetséges új belépők előtt. Nem sokkal később aztán az Andretti megerősítette, hogy a General Motors egyik nagy márkájával, a Cadillackel lépnek partnerségre, az elnök pedig ezt örömmel fogadta.

Ennek ellenére valamiért a jelenlegi alakulatok és maga az F1 is hidegen reagált egy lehetséges új alakulat beszállásának hírére, már nem először. Az F1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali korábban például kifejtette, hogy szerinte jelenleg nincs szüksége a sorozatnak egy 11. csapatra.

A tíz meglévő alakulat pedig természetesen a pénzét félti, hiszen az új belépők miatt csökkennének a bevételeik, és ezt értelemszerűen nem akarják. Toto Wolff és más csapatvezetők elmondták, hogy csak akkor van létjogosultsága egy újonnan érkezőnek, ha az extra értéket is ad az F1-hez, ezáltal pedig annak összbevételeit is növeli.

Ben Szulajem ugyanakkor a közösségi oldalán ismét egyértelművé tette, hogy az Andretti-Cadillac partnerség kizárólag pozitív hatással lehet a Forma–1-re. „Meglepő, hogy érkezett néhány ellenséges reakció a Cadillac és Andretti-hírekre.”

„Az FIA a korábbi években kisebb, sikeres szervezetek jelentkezését is elfogadta. Inkább bátorítani kéne a belépésre az olyan globális autógyárakat, mint a GM, valamint az olyan valódi versenyzőket, mint az Andretti. A növekvő piacokról érkező csapatok általi érdeklődés nagyobb sokszínűséget jelent, miközben növeli az F1 vonzerejét is.”

Persze maga a belépési és pályázási folyamat nagyon hosszú lenne és hónapokig tartana, ami azt jelenti, hogy logikusan talán csak 2026-tól, az új motorformula bevezetésekor érkezhetne meg egy 11. istálló a száguldó cirkuszba.