A Racing Bulls pilótája és Bearman a 4-es kanyar felé vezető egyenesben kerültek egymás mellé, az esetet a versenyirányítás előbb feljegyezte, majd a 24 körös futam után teljes körű vizsgálatra emelte.
A beidézés egyértelművé tette, hogy a fókusz nem a 4-es kanyarban történt ütközésen, hanem a „a 87-es kocsi egyenesben tanúsított, potenciálisan veszélyesnek minősített vezetésén” volt.
A döntés szerint Bearman öt másodperces büntetést kapott, ami nem változtatott a leintéskori sorrenden, így maradt a 12. helyen, Lawson pedig két másodperccel mögötte a 13. lett. A brit superlicencén ugyan a Mexikóvárosi Nagydíj után két pont törlődött, ám az újabb egység miatt most kilenc ponton áll, és csak jövő májusban vonnak le tőle további pontokat.
A stewardok részletes indoklást közöltek. „A 3-as kanyar kijáratánál lendületet vesztő 87-es autót a 30-as autó [Lawson] nagyobb sebességgel közelítette meg, és a 4-es kanyar felé vezető egyenesben éppen mellé került.”
„Amikor a 30-as autó mellé próbált húzódni, a 87-es balra mozdult, nem hagyott elegendő helyet, és rákényszerítette a 30-ast, hogy két kerékkel a vizes fűre hajtson. Bár a 30-as autó megőrizte az irányítást a kocsija felett és elkerülte az érintkezést, a manőver nagy sebességnél történt, és felesleges kockázatot teremtett.”
„A stewardok megítélése szerint a 87-es autó mozdulata potenciálisan veszélyes vezetésnek minősül, amely sérti a Nemzetközi Sportkódex Függelék L, IV. fejezet, 2 e) cikkelyét.”
„Mivel nem történt kontakt, a 30-as autó uralni tudta a helyzetet, és a korábbi, összehasonlítható esetekkel való következetesség érdekében az öt másodperces időbüntetést és egy büntetőpontot megfelelőnek és arányosnak tartjuk.”
