A Haas francia versenyzője szabálytalan hátsó szárny miatt kerülhet bajba Bakuban.

Kellemetlen meglepetés érte az Azeri Nagydíj időmérő edzése után a Haast, miután Esteban Ocon autójának hátsó szárnya nem ment át a kötelező technikai ellenőrzésen. A francia pilóta így nagy valószínűséggel a boxutcából lesz kénytelen rajtolni a vasárnapi futamon.

Jo Bauer, az FIA technikai delegáltja jelentésében kifejtette, hogy a 31-es rajtszámú autó hátsó szárnyának főprofilja a megengedettnél nagyobb mértékben hajlott meg a terhelési teszt során. A szabályok szerint maximum 0,5 milliméteres elhajlás engedélyezett, amit Ocon autója túllépett.

A 2025-ös szezon kezdetén jelentősen szigorítottak a technikai szabályzat 3.15.17-es cikkelyén, amely a hátsó szárnyak aerodinamikai rugalmasságát hivatott korlátozni. A korábbi 2 milliméteres maximális elhajlást 0,5 milliméterre csökkentették a 750 Nm terhelés alatt végzett statikus tesztnél, hogy megfékezzék a csapatok által kihasznált "mini-DRS" jelenséget.

Az FIA júniusban, a Spanyol Nagydíjon az első szárnyak flexibilitását is szigorúbban kezdte ellenőrizni, hogy elejét vegye a 2025-ös szezonban egyre több vitát generáló aerodinamikai rugalmasság kérdésének. A Haas és Ocon az első, aki fennakadt az új, szigorúbb ellenőrzéseken.

A francia pilóta amúgy is csak a 18. helyet szerezte meg az időmérőn, miután komoly fékezési problémákkal küzdött. "Hatalmas gondjaink voltak a fékekkel. Az időmérős körömön háromszor is beblokkolt a kerék, és egyszerűen nem tudtam megállítani az autót, a legtöbb kanyarban kifutottam" – nyilatkozta Ocon.

"Az erős szél sem segített, de nem ez volt a fő ok. Ugyanezt tapasztaltuk a harmadik szabadedzésen is. 30-40 barral kisebb nyomással fékeztem, mint Bearman, mégsem tudtam rendesen lelassítani, folyton a bukótérben kötöttem ki. Sokkal több van az autóban, ez egy elpazarolt nap volt. Remélem, holnap adódnak majd lehetőségeink" – tette hozzá a francia.