A stewardok már az időmérő edzés alatt jelezték, hogy vizsgálni fogják Carlos Sainzot, amiért feltarthatta Lewis Hamiltont, és meg is történt a vizsgálat, amelynek folyamán a brit és a spanyol pilótát, valamint a csapatukat is meghallgatták - videón az eset itt!
Végül az a döntés született, hogy Sainz 3 rajthelyes büntetést kap a feltartásért, azaz a 12. pozíció helyett csak a 15. helyről fog rajtolni a Williams pilótája, ezzel pedig Alonso a 12., Lawson a 13., Cunoda a 14. helyre jön előre.
A stewardok indoklásában ez állt: „A Stewardok meghallgatták az 55-ös autó vezetőjét (Carlos Sainz), a csapat képviselőit és áttekintették a helymeghatározó/marsalling rendszer adatait, a videót, a csapatrádiót és az autón belüli videófelvételeket.”
„Az 55-ös autó egy levezető körön volt, miután befejezte a gyorskörét, amikor a 44-es autó megkezdte a gyorskörét, és a 44-es autónak le kellett térnie a pályáról, hogy kikerülje az 55-ös autót az 1-es kanyarban.”
„Az 55-ös kocsi vezetője azt állította, hogy a csapat nem figyelmeztette őt a 44-es kocsi közeledésére a gyorskörben. Kijelentette, hogy teljesen váratlanul érte, és a 44-es autó közeledési sebessége, valamint az autója szöge miatt nem látta a 44-es autót a tükrökben.”
„A fentiek ellenére azonban a csapatnak elegendő ideje volt arra, hogy figyelmeztesse az 55-ös autót arra, hogy a 44-es autó érkezik mögötte, miközben az 55-ös autó a gyorskörén volt. Továbbá több mint 8 másodperc telt el attól a pillanattól, amikor nyilvánvalóvá vált, hogy a 44-es autó nem megy be a bokszba, és ezért egy gyorskörre készül, és amikor az 55-ös autó megfelelő lépéseket tehetett volna, ha a csapat figyelmezteti a versenyzőt.”
„Megjegyezzük, hogy a kvalifikáció során elkövetett ilyen szabálysértésért a szokásos büntetési irányelv 3 rajthelyes büntetés, függetlenül attól, hogy a versenyző vagy a csapat hibájából történt-e, ezért a versenybírók úgy találják, hogy a szokásos büntetést kell alkalmazni.”