A Cadillac látványosan felpörgette az előkészületeit a 2026-os Forma–1-es bemutatkozására, ugyanis a hírek szerint sikerült megszerezniük Jason Somerville tapasztalt aerodinamikai szakembert, aki az elmúlt években az FIA kötelékében dolgozott. A lépés újabb jelzés arra, hogy az amerikai gyártó nem csupán jelen lenni szeretne a mezőnyben, hanem rövid időn belül versenyképes csapattá kíván válni.
Somerville távozását a paddock több szereplője is élénken figyeli, mivel a mérnök a sport egyik legjobban informált szakembere, aki mélyen benne volt a 2026-os szabályrendszer kialakításában és fejlesztési folyamatában.
A találgatások szerint új csapatánál csak a kötelező „kertészeti szabadság” letöltése után kezdheti meg a munkáját, ami minden hasonló átigazolásnál szokásos lépés.
A szakember bőséges tapasztalattal rendelkezik, ugyanis az F1-be a kilencvenes években került be a Williamshez, ahol hosszú időn át meghatározó szerepe volt a csapat aerodinamikai fejlesztéseiben.
Később a Toyota Motorsportnál töltött évei tovább erősítették a hírnevét, majd a Lotusnál 2010 és 2011 között vezető pozícióban dolgozott a szélcsatorna és az aerodinamikai koncepciók irányításán. Ezt követően ismét visszatért a Williamshez, amelyet 2017-ig szolgált, mielőtt 2022 februárjában elfogadta az FIA ajánlatát.
A mostani váltás időzítése érzékenyen érinti a mezőnyt, ugyanis Somerville-nek mély rálátása van a 2026-os technikai keretrendszer kulcselemeire, ami jelentős előnyt adhat a Cadillac számára.
Bár hivatalosan még nem hozták nyilvánosságra, pontosan milyen feladatkörben érkezik, a megszerzett tudása értelemszerűen nagy érték lesz a frissen alakuló csapatnál, amely az F1 tizenegyedik istállójaként lép majd be a bajnokságba.
