hero image

Coulthard már 2006-ban is a Red Bull saját motorrészlegéért kampányolt

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Belsőkamerás videón Lando Norris szenzációs esős köre a Kínai Nagydíjról

FORMA-1

Videós összefoglaló a Kínai Nagydíj őrült sprint időmérőjéről

FORMA-1

Fernando Alonso úgy dob, mint egy NBA-játékos (videó)

FORMA-1

Kiderült, miért gyulladhatott ki a fű a kínai F1-es hétvégén

Motorsport.hu
2022/08/15 19:43
A Red Bull a 2005 óta íródó F1-es történelme óta először válik majd igazi gyári csapattá 2026-tól, a csapat első nagynevű versenyzője, David Coulthard azóta elismerte, hogy már ő is ezért kampányolt.
Ajánlott Videós összefoglaló a Kínai Nagydíj őrült sprint időmérőjéről

David Coulthard a Motorsport.com holland nyelvű kiadásának adott interjújában elismerte, hogy már neki is át futott a fején, hogy a Red Bullnak saját motorrészleget kéne alapítania, de hozzátette, hogy erre a csapat megalakulása utáni évben még nem tudott költeni Dietrich Mateschitz tulajdonos, és az nem is jelentett prioritást.

„Az első három szezonban három különböző motorral versenyeztünk: Cosworth, Ferrari és Renault. Nem tudtunk jó együttműködést találni. Persze előtte a Mercedesszel dolgoztam együtt a McLarennél, és Mario Illienhez voltam szokva, aki tényleg éjt-nappal alá téve fejlesztette a motort” – emlékezett vissza a Red Bull helyzetére Coulthard.

„A Red Bullnál viszont egészen más volt a helyzet a Cosworth-szal. Tényleg úgy voltak vele, hogy csak fizessétek ki a pénzt, aztán cserébe kaptok egy motort, de semmi másra nincs lehetőség. Ez elég frusztráló volt számomra az elején, és a Ferrarinál, mint ügyfélcsapatnál, tulajdonképpen pontosan ugyanilyen helyzetben találtuk magunkat.”

„Annak idején én is szerettem volna saját Powertrains projektet indítani a Red Bullnál! Ezt szorgalmaztam a színfalak mögött. Végül is a teljesítményünk ötven százalékát, a motorokat illetően másra voltunk utalva. Akkoriban a saját motor építése nem bizonyult opciónak, vagy legalábbis nem volt Mateschitz prioritásai között, de ennyi évvel később tulajdonképpen megtalálták azt, amit akkor elképzeltünk: egy tökéletes kapcsolatot a Hondával, amelyben a Red Bull valóban elsőbbséget élvezett, és lényegében egyfajta gyári csapat volt.”