A Red Bull végre pontot tehet a hónapok óta tartó találgatások végére, ugyanis Helmut Marko megerősítette, hogy a jövő heti bejelentés során tisztázzák a 2026-os pilótafelállást. Csakhogy a paddockban az utolsó pillanatban felbukkant pletykák szerint a várható döntés egyáltalán nem az lesz, amire eddig sokan számítottak.
Sokan úgy gondolták, hogy a Racing Bulls tehetsége, Isack Hadjar kerül majd fel Max Verstappen mellé a nagycsapathoz, miközben Júki Cunoda és Liam Lawson a másik ülésért küzdhet a kisebbik Red Bull-alakulatnál, ahol a fiatal Arvid Lindblad is bemutatkozhat. A holland kommentátor, Olav Mol azonban úgy tudja, a háttérben ismét változhatott a forgatókönyv.
Mol szerint Cunoda katari időmérős teljesítménye – amelyet sokan a Red Bull-os karrierje eddigi legjobbjának tartanak – nem véletlenül jött éppen most. Úgy véli, ez akár annak is lehetett a következménye, hogy a japán pilóta végre tiszta képet kapott a jövőjéről.
„Mi van, ha előző nap közölték vele, hogy ’Figyelj, jó volt, de jövőre már nem vezetsz nálunk’? Akkor az emberből minden feszültség elszáll. Egyszerűen felszabadul” – vetette fel Mol mosolyogva.
A kommentátor úgy tudja, a kulcsszereplők már régóta tisztában vannak a sorsukkal. „Cunoda azt mondta, tudja, mi fog történni, és hogy nagyjából az, amire mindenki számít. Hadjar pedig kijelentette, hogy akárhogy is alakul, ő ott lesz a rajtrácson. Ezek a srácok már jó ideje tudják, mi vár rájuk” – mondta.
A történet azonban itt még nem ér véget, ugyanis Mol egy újabb, meglepő tényezőt is felvetett, amely Cunoda bennmaradását jelentheti a Red Bull kötelékében – ez pedig nem más, mint a Honda.
Annak ellenére, hogy a Honda 2026-tól már az Aston Martinnal dolgozik gyári partnerként, Mol szerint a japán gyártónak még mindig van befolyása a Red Bullnál, és ez döntő lehet Cunoda szempontjából.
A kulcs a TPC-programban (korábbi autós tesztek) rejlik, amely létfontosságú a fiatal Lindblad számára, ha 2026-ban mégsem kap versenyzői ülést a Forma–1-ben. Márpedig jelen állás szerint erre egyre kevesebb az esély.
„Lindblad valószínűleg nem fog versenyezni jövőre az F1-ben – egyszerűen nem képes pontokat szerezni az F2-ben” – mondta Mol, utalva arra, hogy a 18 éves brit tehetség teljesítménye az utóbbi hónapokban jelentősen visszaesett.
Viszont ha Lindbladnak 2026-ban komoly tesztkilométerre lesz szüksége, ahhoz Honda-motoros autók kellenek – és ezekből jelenleg csak a Red Bull rendelkezik megfelelő példányokkal.
„A Red Bullnak szüksége van a Honda-motorokra” – hangsúlyozta Mol. „De miért? Mert Lindbladnak kell az autó.”
A probléma az, hogy ha a Red Bull elveszíti a Honda támogatását, más csapattól kellene kölcsönözniük tesztautót – ami logisztikailag és politikailag is nehézkes. Így jöhet képbe Cunoda, akinek jelenléte segíthet fenntartani a Honda és a Red Bull közötti együttműködést, legalább technikai szinten.
„Ez lehet az a kiskapu, ami miatt Cunoda 2026-ban is a Red Bull család tagja maradhat” – fogalmazott Mol, utalva arra, hogy a japán pilóta továbbra is stratégiai szerepet tölthet be, akkor is, ha már nem a főcsapatnál látjuk majd.
