Az idény hajrájához érkezve egyre bizonytalanabbá vált a Red Bull és a Racing Bulls 2026-os felállása, ami érthetően komoly feszültséget szül Júki Cunodában is. A japán versenyző elismerte, hogy bár az elmúlt években hozzászokott ehhez a helyzethez, most sem tud teljesen nyugodt maradni.
A háttérben az áll, hogy az osztrák alakulat várhatóan a fiatal Isack Hadjart lépteti elő a főcsapatba Max Verstappen mellé, miközben a mindössze tizennyolc éves Arvid Lindblad is készülhet a Racing Bulls egyik ülésére. Mindez azt jelenti, hogy Cunoda vagy Liam Lawson kerülhet ki a rendszerből, és egyelőre egyikük sem tudja, hogyan dönt a Red Bull. A csapat korábban november végére ígért döntést, ám ezt elhalasztották az abu-dzabi hétvégére, ami tovább növeli a bizonytalanságot.
Cunoda nem is próbálta tagadni, hogy őt is megviseli a helyzet, ugyanis a Las Vegas–Katar–Abu-Dzabi tripla hétvégére úgy érkezik, hogy könnyen lehet, ezek lesznek az utolsó futamai a következő időszakban.
„Ha azt mondanám, hogy nem vagyok ideges, hazudnék” – ismerte el a paddockban, majd hozzátette, hogy az előző években is hasonló szituációban volt, ezért megtanulta kezelni a nyomást. Arról is beszélt, hogy ez ma már a Forma–1 természetes velejárója, és minden pilótának együtt kell élnie vele.
A versenyző azt is hangsúlyozta, hogy egy ponton túl nincs befolyása a döntésre.
„A jó oldal az, hogy már sokszor átéltem ezt, így pontosan tudom, mit kell tennem a következő versenyeken” – fogalmazott, majd kitért arra is, hogy számára most az a legfontosabb, hogy a lehető legtöbbet hozza ki az autóból. Úgy érzi, az egyetlen dolog, amit valóban kézben tarthat, az a saját teljesítménye, ezért most is ebben látja a kulcsot.
„Természetesen ott motoszkál bennem némi feszültség, főleg a versenyeken kívüli napokon” – mondta, miközben megemlítette, hogy amikor beül az autóba, már minden külső tényezőt kizár, és képes pusztán a vezetésre koncentrálni. Szerinte ez különösen fontos Las Vegasban, ahol a pálya és a környezet is egyedi kihívásokat tartogat.
Pontokkal segítheti saját és a csapat helyzetét
Cunoda kiemelte, hogy a legjobb módja annak, hogy megnehezítse a Red Bull döntését, ha pontokat szerez, ugyanis a Mercedes brazíliai eredményei miatt a konstruktőri második helyért zajló csata is kiéleződött. Úgy látja, Max Verstappen támogatása az időmérőkön és a futamokon egyaránt kulcsfontosságú lehet.
Visszatekintve az elmúlt hetekre, arról is beszélt, hogy Mexikóban reális esélyük lett volna a pontokra, ha nem csúszik hiba a bokszkiállásba, Brazíliában pedig saját hibája miatt sérült meg az első szárnya a rajtnál.
„A tempónk viszont mindkét helyszínen megvolt, és a csapat is tudja ezt” – mondta, rámutatva arra, hogy számára most az a legfontosabb, hogy az időmérős teljesítményén javítson a szezon utolsó hétvégéin.
