Kiss Sándor|2025. 11. 22. 13:06
Cunoda szerint olyan volt, mintha jégen vezetett volna az esőben.

A Red Bull japán versenyzője, Júki Cunoda döbbenten értékelte a Las Vegas-i időmérőt, ugyanis csak a 19. helyet szerezte meg a nedves és csúszós körülmények között, mindössze Lewis Hamiltont megelőzve, aki pályafutása során először futotta a leglassabb időmérős kört pusztán tempó alapján.

Cunoda elmondása szerint több tényező is hozzájárult ahhoz, hogy ennyire szenvedett a fények alatt rendezett időmérőn. Úgy fogalmazott, hogy már a gyors köre elején hátrányba került.

„Nos, volt egy sárga zászló a körömben, hogy őszinte legyek, ami nem segített” – idézte fel, majd hozzátette, hogy a tapadás szinte teljesen eltűnt.

Az időjárás jelentősen befolyásolta a körülményeket, ugyanis az FP3 utáni eső és a Q1-ben is folytatódó csapadék miatt az amúgy is alacsony tapadású aszfalt még csúszósabbá vált. A mezőny eleinte az intermediate gumikat választotta, de gyorsan kiderült, hogy a kék oldalfalú extrém esőgumi az egyetlen működő opció.

Amikor felhívták a figyelmét arra, hogy ritkán használják ezt a keveréket, Cunoda csak ennyit reagált: „Igen, nagyon ritka. Nem számítottunk arra, hogy extrém gumit kell használnunk.”

Brazil kontraszt

A japán pilóta különösen azt nem értette, hogyan lehetett ennyire lassú ezzel a gumival, hiszen 2024-ben Interlagosban ugyanilyen körülmények között kiemelkedően teljesített.

„Nem tudom, mert legutóbb, amikor extrém gumit használtam Brazíliában, egy másodperccel gyorsabb voltam mindenkinél – és most hirtelen három másodperccel vagyok lassabb bármely másik pilótához képest” – emelte ki. „Egyértelműen hiányzott valami, mert szó szerint jégen vezettem, szóval nem tudom, mi történt.”

Cunoda szerint a látási viszonyok is borzasztóak voltak, és úgy véli, ilyen nehéz körülmények között még soha nem vezetett Forma–1-es autót.

„A körülmények nagyon trükkösek voltak” – mondta, majd kitért arra is, hogy a pálya borítása sem segített. „Szerintem ez – nem tudom pontosan – a vegas-i aszfalt okozza ezt a csúszósságot, ami egyáltalán nem könnyíti meg a dolgokat.”

A szezonból már csak három futam maradt, és Cunoda helyzete egyre kritikusabb. Erős befejezésre lenne szüksége ahhoz, hogy megtartsa az ülését, ugyanis lassan már csak egy Racing Bullsba történő visszalépés tűnik a legjobb opciónak.