A Cadillac 2026-ban, hosszas átvilágítási folyamatot követően érkezik a Forma-1 mezőnyébe, nagyrészt köszönhetően a General Motors hátszelének, akik később motorokkal is segítik őket - 2029-ig a Ferrari erőforrásait használják majd.
Utoljára 2016-ban volt 22 autó a rajtrácson, és bár elvileg a pályákon lenne elég hely többnek is - az F3-ban 30 versenyző szerepel - az F1-nek már így is szűkítenie kell létesítményein, hogy a 11 csapat elférjen olyan rugalmatlan helyeken, mint Monaco, így Domenicali nem szívesen fogadna új jelentkezőket, hacsak azok nem egy mostani csapatot vásárolnak fel:
„Óvatosnak kell lennünk. Csak a nagyon jelentős ajánlatokat fogjuk értékelni, mert szerintem már nincs több helyünk – logisztikailag a határon vagyunk" - mondta a Motorsport.com szerint az olasz menedzser.
„Nagy érdeklődést látok a jelenlegi franchise-okat – nevezzük őket így – megvásárolni kívánó alapok és befektetők részéről, mert a csapatok értéke exponenciálisan növekszik, és ezért az F1-be való befektetés iránt is egyre nagyobb az érdeklődés."
„Ezt első kézből tapasztaljuk, mert sok megkeresést kapunk, és ugyanez történik a csapatokkal is. De éppen azért, mert a dolgok jól mennek, óvatosnak kell lennünk, és meg kell védenünk az általunk felépített értékeket.”
Domenicali visszatekintett az Andretti jelentkezésére is, akiket eleinte elutasítottak 2024 elején, mondván, nem tennének elég értéket a bajnoksághoz - egészen addig, amíg Michael Andretti hátrébb nem lépett és nem lett az egész a Cadillac, valamint a General Motors projektje.
„Mindig is azt mondtuk, hogy számunkra (a Liberty Media számára - a szerk.) alapvető fontosságú, hogy egy minőségi projekt legyen az asztalon, amelyet közép- és hosszú távon értékelhetünk” – mondta Domenicali.
„Amikor megkaptuk az Andretti-projektet, negatívan álltunk hozzá – nem azért, mert az Andretti ne lett volna jó. Mario egy legenda, ennek a sportnak az ikonja és a barátunk. Egyszerűen nem láttuk a projektben azt a tartalmat, amelyet szükségesnek tartunk."
„A helyzet megváltozott, amikor a General Motors bekapcsolódott. Láttuk a jelentős beruházást és a 10 éves tervet, és azonnal pozitívan álltunk hozzá, mert úgy gondoljuk, hogy ebben az esetben a projekt hozzáadott értéket jelenthet a rendszer számára. Már most látjuk ennek eredményét – befektetnek az amerikai piacba, hogy népszerűsítsék új kezdeményezésüket, ami garantálja a hasznot.”