Eddig csak politikusok harsogták hangosan, hogy Portugália és Törökország visszatérne a Forma-1-be, most Stefano Domenicali azt is megerősítette, hogy Németország, egészen pontosan Hockenheim is bejelentette igényét egy futam megrendezésére.
A bajnokság futamai iránti igény az elmúlt években a tetőfokára hág, ennek lesz majd a jövőre Madridban debütáló új futam ám hivatalosan csak 24 versenyt engedélyez a Concorde Egyezmény (az F1 kereskedelmi feltételeit tartalmazó dokumentum - a szerk.), mondván, a személyzet ennyit bír ki.
Augusztusban a portugál miniszterelnök jelentette ki, hogy "minden készen áll" a Forma-1 visszatérésére Algarvéba, és Törökországból is hangzatos - bár némi szkepticizmussal kezelendő - ígéretek érkeztek az isztambuli pálya visszatérésére.
Hely nem sok van. Imola idén tartotta az utolsó futamát, 2027-re Zandvoort is kiesik, de az sem egyértelmű, hogy Barcelona marad-e a 2026-os versenyt követően. Rajtuk kívül minden helyszínnek 2030-ig vagy tovább van szerződése.
„2026-ban Zandvoort utolsó nagydíját rendezi, ezért új helyszínekről tárgyalunk, beleértve a váltakozó helyszíneket is. De nem lesz sok: egy vagy kettő, nem több. Barcelona nem akar felváltva versenyt rendezni" - idézi az F1 első emberét a Motorsport.com.
„Ott van még Portugália, Törökország, és nemrég Hockenheim – amelynek új tulajdonosa van – is érdeklődött. A leendő rendezőknek a legfontosabb, hogy megértsék: nagyon kevés hely áll rendelkezésre, ezért azoknak, akik az asztalhoz ülnek, pénzügyi erővel kell rendelkezniük."
„Ma a helyzet más, mint néhány évvel ezelőtt, nemcsak ami az F1-be való belépés feltételeit illeti, hanem a szükséges beruházásokat is. Ne felejtsük el, hogy nagy hangsúlyt fektetünk a fenntarthatóságra: minden promóternek készen kell állnia a 2030-as karbonsemleges feltételeink teljesítésére."
„A 450–500 ezer embert befogadó rendezvények kihívásokkal fognak szembesülni az energiaellátás, az általános menedzsment és minden más területen. Komolyan dolgozunk ezeken a kérdéseken, és a promótereknek is alkalmazkodniuk kell. Akik nem állnak készen, azok nem fogják tudni megszervezni a rendezvényt.”
Hogy mit ért Domenicali "pénzügyi erő" alatt, ami elsősorban Hockenheim esetében lehet érdekes? Elnézve, hogy a legtöbb, az utóbbi időben felmerült új helyszín esetében (lásd Ruanda, Dél-Afrika, Thaiföld) a legcsábítóbb ajánlatnak egy, az állam által megtámogatott pályázat bizonyult.
A német pálya esetében márpedig komoly beruházásokra lesz szükség, ugyanis míg a legutolsó, 2019-es futam roppant izgalmasra sikeredett, az esőkáoszról szóló hírek mögött az is megjelent, hogy milyen gyatra állapotban vannak a Hockenheimring létesítményei - és ez azóta sem változott.