Az amerikai alakulat jövőre vadonatúj istállóként száll be a Forma–1-be, állandó versenyzőknek pedig Sergio Perezt és Valtteri Bottast választották. Bár a jövő évi átfogó szabálymódosítások egyfajta újraindulási lehetőséget adnak a teljes mezőnynek, Collins amondó, hogy a General Motors által támogatott csapat jó eséllyel küszködni fog az elején.
A helyzetüket össze is hasonlította a legutóbbi debütálókkal, vagyis a Haasszal, akik 2016-ban, szintén amerikai csapatként és szintén a semmiből építkezve szálltak be. „A Cadillac számára szenvedős lesz, hogy összeálljon az új alakulat, az emberek és maga az autó is” – mondta Collins a Sky Sports F1 Show-ban.
„Hasonló lesz, mint ami korábban is [2016] volt. A Haas akkor érkezett meg, és emlékszem, hogy én még a McLarennél voltam, és amikor péntek reggel megérkeztem a pályára, a haasos csapattagok akkor mentek kifelé, hogy elmenjenek egyet zuhanyozni, majd újra visszajöjjenek. Ennyire küzdelmes volt számukra, hogy Ausztráliában pályára tudjanak hajtani az új autóval.”
„A cadillaces srácok számára ezért sem lehet alábecsülni ezt a kihívást. Ha már sikerül kimenniük a pályára Ausztráliában, akkor nagyon jó munkát végeztek. Az sok szempontból egy győzelemmel ér majd fel.”
Ami pedig az erősorrend várható változását illeti, Collins megjegyezte, hogy a legtöbben a Mercedes-motorral szerelt istállókat várják az élre. „A csapatok közötti állapotok változni fognak, mert szerintem az lesz a döntő, hogy ki talál bele az erőforrásba és ki nem. Az alapvető vélekedés szerint a mercedes-motoros csapatok fognak az élre kerülni. Ezt azonban nem lehet tudni. Még nincsen összehasonlítási alap.”
„Ha viszont nem is kezdenek jól, nekik legalább három partnercsapatuk lesz, így sokkal gyorsabban tanulhatnak majd, mint a Honda, akik csak egyetlen istállót látnak el.”
-crop-1200x800_640x427.jpg)