Motorsport.hu|2025. 10. 11. 15:44
A Cadillacet irányító Graeme Lowdon szerint kár lenne aggódni amiatt, hogy az istállója előnybe kerülhet azáltal, hogy a jövő évi felkészülés jegyében egy kölcsönbe kért F1-es autóval fognak tesztelni.

Egyre jobban közeledik a 2026-os idény kezdete, amikor is a Cadillac hivatalosan is bemutatkozik a Forma–1-ben. A felkészülés természetesen már javában zajlik az amerikaiaknál, de egyelőre csak a virtuális világban tudják fejleszteni az első autójukat, miközben a versenycsapatot is igyekeznek formába hozni.

Az alakulat nemrég jelentette be, hogy három szimulátoros fejlesztőpilótát is szerződtettek, köztük az IndyCar korábbi bajnokával, Simon Pagenaud-val. Ők pedig már június óta segítenek abban, hogy teljes versenyeket szimulálhassanak a silverstone-i és charlotte-i központjukból. Emellett ott van nekik Colton Herta is tesztpilótának, miközben Sergio Perez is munkába állt már.

Valtteri Bottasra eközben még várniuk kell egy kicsit, hiszen a finnt az idény végéig szerződés köti a Mercedeshez. Az ugyanakkor elmondható, hogy pilóták terén már most jól állnak, így ezzel biztosan nem lesz gondjuk. Ami azonban hiányzik nekik, az egy valódi autó, melynek segítségével gyakorolhatnának, még mielőtt 2026 elején pályára gurulna a tényleges masinájuk.

Úgy tudni azonban, hogy nemsokára erre is lesz megoldás, hiszen a hírek szerint a Cadillac a jövő évi motorpartnerétől, vagyis a Ferraritól kér majd kölcsön egy korábbi versenygépet. De nem azért, hogy az autót tesztelje.

„Megnéztük, hogy egy csapat milyen teszteket hajthat végre a TPC-szabályok [korábbi autós tesztek] értelmében. Nekünk nincsen korábbi autónk, de maga a név egy kicsit félrevezető, mert valójában nem is kell autót teszteljünk, szóval ez nem igazán számít. Minket most inkább az érdekel, hogy a csapatunkat tesztelhessük” – nyilatkozta a Motorsport.com-nak Lowdon.

„Szeretnénk használni egy autót, mert az összes említett szimulációnknál igyekszünk mindent a lehető legvalóságosabbá tenni. Azt hiszem, valamiért mindenki egy kicsit aggódik, hogy esetleg előnyhöz juthatunk azzal, hogy valaki más autóját teszteljük. Mi azonban a csapatot teszteljük, nem az autót” – tette világossá a brit szakember.

„Persze, szeretnénk előnyt kovácsolni magunknak, de ennek semmi köze az autóhoz. A lényeg, hogy a szerelőink ugyanazt tapasztalhassák meg, amit a bokszutcában dolgozó összes szerelő.” Ha minden kötél szakadna, akkor a Cadillac persze gyakorolhatná a kerékcseréket a WEC-ben is futó LMDh-autóján, de az amerikai istálló minden követ megmozgat azért, hogy a lehető legrészletesebben szimulálni tudja az F1-es debütáláskor rájuk váró helyzeteket.

„A szerelőknek ki kell alakítaniuk az izommemóriát egy F1-es autónál. Fel kell tudnod tenni a kerékmelegítőket. Ott van az autók mérete és a belőlük áradó hő. Párszor már átéltem ezt a folyamatot egy csapat létrehozásával, és tudom, mennyire fontos, hogy a lehető legalaposabban szimulálni tudd a helyzeteket.”

Ahhoz persze, hogy a Cadillac a Ferraritól kapjon korábbi F1-es autót, az FIA beleegyezésére is szükség van, de ez vélhetően nem jelent majd akadályt. Lowdon végül még elmondta, hogy őket az sem zavarja, ha egy jóval régebbi versenygépet kapnak, hiszen a lényeg az, hogy a csapat emberei átéljék, milyen egy F1-es autóval dolgozni.

Élő közvetítés