A Cadillac egy újabb fontos lépést tett a 2026-os Forma–1-es belépés felé, miután hivatalosan is bejelentette, a korábbi Ferrari-versenymérnök, Xavier Marcos is csatlakozik a projekthez. A szakember 6 évig dolgozott Maranellóban, szoros együttműködésben Charles Leclerc-rel, aki mellett 2019-es F1-es debütálása óta ő felelt a versenymérnöki munkáért.
A Ferrari 2024 májusában belső átszervezést hajtott végre, amely során Marcost lecserélték Bryan Bozzira, aki korábban Leclerc teljesítménymérnökeként dolgozott. Bár a döntés sokakat meglepett, Marcos új kihívást keresve továbbállt, és most a Cadillac F1-es projektjének egyik meghatározó szereplőjeként tér vissza a paddockba.
Az amerikai gyártó 2026-ban, a technikai szabályok megújulásával egy időben érkezik meg a mezőnybe 11. csapatként. A Ferrari motorjait használják majd az első években, miközben párhuzamosan fejlesztik saját erőforrásukat, amelyet 2028-ra terveznek bevetni.
Marcos feladata mérnöki oldalról koordinálni a versenyekre való felkészülést és a működés összehangolását, ami kulcsfontosságú lesz egy teljesen új csapat esetében. A Cadillac Graeme Lowdon csapatfőnök vezetésével, Sergio Pérezzel és Valtteri Bottasszal vág neki a bemutatkozó idénynek, így tapasztalt szakemberekben nem lesz hiány.
A Ferrari-nál szerzett tapasztalataival és stratégiai rálátásával Marcos fontos láncszemként érkezik, amely segítheti a Cadillacet abban, hogy már az első szezonban stabil alapot teremtsen, és hosszú távon meghatározó szereplővé váljon a Forma–1-ben.
