Motorsport.hu|2025. 08. 18. 09:01
A gyorsétteremlánc és a Forma-1 között létrejött együttműködés különleges élményeket kínál a tengerentúli szurkolóknak.

A világ legnagyobb gyorsétterem-hálózata rendkívül izgalmas marketingkampányt indított Latin-Amerikában, amely a Forma-1 világát hozza közelebb a rajongókhoz. A vállalat közleménye szerint a partnerség keretében digitális élmények, éttermi rendezvények és exkluzív termékek egyedülálló kombinációját kínálják a motorsport szerelmeseinek, ami azonnali reakcióáradatot váltott ki a közösségi médiában.

Az európai rajongók körében különösen nagy visszhangot keltett a kezdeményezés, akik értetlenül állnak a földrajzi korlátozás előtt. Számtalan komment tanúskodik arról, hogy kontinensünkön is óriási igény lenne hasonló akcióra, hiszen a sportág gyökerei és legfőbb bázisa Európában található. A kampány részeként egy különleges, „F1 The Movie" fantázianevű menüt is bevezetett a cég, amely a Brad Pitt főszereplésével készült Forma-1-es filmen alapul.

A negyedfontos húspogácsát tartalmazó szett mellé a vásárlók egy 1:43 méretarányú kisautót is kapnak ajándékba, amely vagy a McDonald's színeiben pompázik, vagy a filmben szereplő fiktív APXGP csapat festését viseli. A limitált szériás modelleket már most hatalmas lelkesedés övezi a gyűjtők körében, akik a világ minden tájáról próbálják beszerezni a különleges darabokat online piactereken keresztül.

A brazil rajongók számára még különlegesebb élményt tartogatott a kampány, ugyanis São Paulóban számos McDonald's éttermet ideiglenesen valódi Forma-1-es környezetté alakítottak át. A belső terek kialakításától kezdve minden a motorsportot idézte: versenypályát mintázó padlózat, valamint szimulátorállomások várták a vendégeket, ahol virtuálisan maguk is kipróbálhatták a versenyzés élményét. Mindez különösen aktuális a brazil versenyhétvége közeledtével, amikor a Forma-1 mezőnye Dél-Amerikába látogat.

Az attrakciók sorát egy kifejezetten gyermekeknek szánt meglepetés is kiegészítette, ugyanis a Happy Meal csomagokban Forma-1 tematikájú játéksorozat jelent meg. Ezek a kollekcionálható darabok sajnálatos módon az Egyesült Államokban nem kerültek forgalomba, ami jelentős csalódást okozott az amerikai szurkolóknak. Ennek ellenére az észak-amerikai kontinens rajongói sem panaszkodhatnak, hiszen legalább részben részesei lehetnek a nagyszabású promóciónak, szemben európai társaikkal.

A TikTokon és egyéb közösségi platformokon megállíthatatlanul áradnak a reakciók a kampánnyal kapcsolatban. Számos rajongó érthetetlennek tartja, hogy miért korlátozódik a promóció kizárólag Latin-Amerikára. „Hollandiában ülve könnyezek emiatt" – írta az egyik kommentelő, míg egy másik felhasználó arra hívta fel a figyelmet, hogy „a McDonald's hatalmas hibát követ el azzal, hogy nem terjeszti ki a kampányt Európára, hiszen végső soron egy 'brit' sportágról van szó".

Az egyik legtalálóbb megjegyzés pedig arról tanúskodik, hogy mekkora sikerre számíthatna a lánc, ha az öreg kontinensen is bevezetné a promóciót: „Ha az én lakóhelyem közelében lévő McDonald's így nézne ki, azonnal az új otthonom lenne" – fogalmazott egy lelkes szurkoló, tökéletesen összegezve azt a rajongói attitűdöt, amely a kampány európai bevezetését övezné.

A látványos kampányról készült videó ide kattintva érhető el.

Élő közvetítés