Lewis Hamilton a kvalifikációban a rendkívül szoros mezőny miatt a Forma-1 „ördögi” csapdájába került, ami tovább növeli lemaradását Charles Leclerc-től – véli egy volt pilóta. Hamilton első éve a Ferrarinál eddig nem a tervek szerint alakult, még nem állt dobogóra versenyen és csapattársa, Leclerc, határozottan jobb teljesítményt nyújt nála.
Hamilton 10-4-re kap ki jelenleg Leclerc-től időmérőkön, átlagosan 0,241 másodperces hátránnyal, a szombati edzésen elért leggyorsabb köridők alapján, de a mezőny szoros versenye miatt ez a különbség nagyobbnak tűnik, mint amilyen valójában.
A mezőny összerázódása miatt ezt a közel negyed másodperces különbséget több pilóta is be tudja hozni, ami azt jelenti, hogy Hamilton a legkisebb különbséggel is lemaradhat a Q3-ról, míg Leclerc a pole pozícióért harcol - ahogy ezt láthattuk a Hungaroringen.
A magyarországi időmérős kiesése után Hamilton azt állította, „haszontalan”, és hogy a Ferrarinak „másik pilótát” kellene szerződtetnie, de a volt F1-es versenyző Perry McCarthy szerint a hétszeres világbajnok egyszerűen peches volt, és az fogott ki rajta, hogy a mezőny valójában milyen szoros.
„A probléma az, hogy az idei kvalifikáció nagyon kemény, mert a mezőny nagyon szoros, így ha csak egy kicsit is elmaradsz, akkor lemaradsz a Q3-ról, és ez a nagy probléma” – mondta McCarthy a RacingNews365-nek.
„Ez más tehetséges és tapasztalt pilótákon is kifogott, köztük Charles-on, és Lewis-szal is előfordult már párszor. Ez annak a kombinációja, hogy nem sikerült neki egy kör, vagy hibázott, valamint annak, hogy a csapat néhány döntése vagy forgalomba hozta ki, vagy rossz időben küldte ki, ami zavart és feszültséget okozott."
„Meg kell nézni Lewist, most 40 éves, de még mindig tombol benne a versenyszellem, tudja, mit akar elérni, így ha valami nem stimmel, nagyon boldogtalan lesz, és különösen boldogtalan, ha úgy érzi, hogy ő az oka."
„De azoknak, akik a Twitteren olyan borzalmasakat írnak Lewisra, azt mondom: ha 0,2 másodperccel maradsz el Charles Leclerc-től a kvalifikáción, az 0,2 másodperc egy jó öt kilométeres pályán, ezt nem igazán nevezném öregasszonyos vezetésnek."
