A Mercedes Forma-1-es csapatának műszaki igazgatója, Mike Elliott elmagyarázta, miért nem alkalmaztak csapatutasítást, hogy Lewis Hamilton elmehessen George Russell mellett a Szaúd-Arábiai Nagydíjon.

A hétszeres világbajnok a legelőkelőbb helyen volt azon versenyzők közül hetedikként, aki a többiektől eltérő stratégiát választva a keményeken rajtolt a közepesek helyett. Az első körökben gumimelegedésre panaszkodott és a Lance Stroll megállása miatt beküldött biztonsági autó előrehozta kerékcseréjét a közepesekre, miközben az ezeken induló Russell keményeket kapott.

A két versenyző harcolt is a negyedik helyért, ekkor Hamilton volt a gyorsabb, de a csapat nem szólt rá Russellre, hogy engedje a harmadikként autózó Fernando Alonso után eredni. A műszaki igazgató, Mike Elliott később elmagyarázta ennek okát: Azt várták, hogy Hamilton tempója később rosszabb lesz, mint Russellé:

„Először is azt kell figyelembe venni, hogy a biztonsági autó nagyon korán kijött, szóval hosszú utolsó etappal számoltunk. Bár Lewis elméletben a gyorsabb, közepes keverékeken volt, az etap végére a kemények sokkal gyorsabb köridőket tudtak autózni.”

„Szóval bár eleinte Lewis nyomást tudott gyakorolni George-ra, az etap végén már nem tudta volna ezt megtenni, szóval az egész etapot vizsgálva, nem volt tiszta válasz arra, melyik gumi a gyorsabb vagy lassabb.”

„Mindig hagyjuk a pilótáinkat versenyezni, mindig is így működött a csapat és nem éreztük úgy, hogy jobb helyzetbe kerültünk volna akkor, ha az egyik versenyzőt előnyben részesítjük a másikkal szemben, szóval hagytuk őket harcolni.”

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL