A Pirelli sportigazgatója részletesen beszélt a következő generációs F1-es autók technikai követelményeiről és az új fejlesztésekről.

A 2026-os szabályváltozások példátlan technikai kihívások elé állítják a Forma–1 beszállítóit. Az elméleti 400 km/órás csúcssebesség, az aktív aerodinamika és az új erőforrások olyan komplex fejlesztéseket igényelnek, amelyekre eddig nem volt példa a sportág történetében.

Mario Isola, a Pirelli motorsport igazgatója először a sokat vitatott sebességkérdést tisztázta.

"Toto Wolff nemrég említette a 400 km/órás sebességet, és ez nem légből kapott szám. Az autók valóban rendelkeznek majd ezzel a potenciállal, de a szabályozási korlátok miatt a gyakorlatban ezt nem érhetik el. A hibrid rendszer teljesítménye a sebesség növekedésével csökken, ami természetes limitet szab."

A szakember ezt követően szót ejtett az új anyagfejlesztésekről is. "Teljesen új vegyületekkel kísérletezünk, különös tekintettel az aktív aerodinamika által okozott terhelésváltozásokra. A konstrukciót kissé merevebbre terveztük, hogy csökkentsük a gumi összenyomódását, amikor a szárnyak zárt állásban vannak és megnő a leszorítóerő."

A vezető szerint a szabályváltozások miatt a guminyomások kérdése is kulcsfontosságú lesz. "A keskenyebb futófelület miatt várhatóan némileg magasabb nyomásértékekre lesz szükség, hogy kompenzáljuk a megnövekedett terheléseket, a pontos értékeket azonban csak akkor tudjuk meghatározni, ha megkapjuk a csapatok decemberi szimulációs adatait" – magyarázta Isola.

"Jelenleg úgy néz ki, hogy december 15-ig kell jóváhagyatnunk minden olyan keveréket, amit használni szeretnénk. Ezután már csak különleges eljárással lehet új specifikációt bevezetni, éppen ezért szélesebb választékkal készülünk, hogy minden eshetőségre fel legyünk készülve" – részletezte a sportigazgató.

"Az első öt futam gumijait még a téli tesztek előtt ki kell választanunk, míg a Miami Nagydíjtól kezdve már reagálhatunk a valós tapasztalatokra. Ipari szempontból ez azt jelenti, hogy kevesebb felesleges gumit kell gyártanunk" – tette még hozzá Isola.

Nincsenek elérhető cikkek
Pirelli