Motorsport.hu|2025. 09. 16. 18:44
A Pirelli gumitesztje során szerzett tapasztalatok komoly segítséget jelenthetnek a Ferrari számára a 2026-os autó fejlesztésében.

Úgy tűnik, a Ferrari már most előnyt kovácsolhat magának a 2026-os Formula–1-es szabályváltozásokra való felkészülés során, miután részt vett egy különleges Pirelli gumiteszten a Magyar Nagydíjat követően.

A 2026-os szezonban jelentős változások várnak a királykategóriára: új motorok érkeznek, teljesen megújul az aerodinamikai szabályrendszer, és a Pirelli által szállított abroncsok is másak lesznek. Az első tengelyen 25, míg a hátsón 30 milliméterrel keskenyebb gumikat fognak használni.

Mario Isola, a Pirelli motorsport részlegének vezetője részletesen beszélt a Hungaroringen végzett tesztről, ahol a maranellói alakulat az Alpine társaságában próbálhatta ki az új fejlesztéseket. A szakember szerint különösen értékes információkhoz jutottak.

"A csapatok elvárásai még mindig eltérőek a 2026-os évre vonatkozóan, de ez természetes jelenség. Ugyanez volt a helyzet a 18 colos kerekek 2022-es bevezetésekor és a szélesebb gumik 2017-es debütálásakor is" – fogalmazott Isola. "Számunkra az aktív aerodinamika működésének megértése jelenti a legnagyobb kihívást."

"Miután az FIA technikai direktívája lehetővé tette a mozgatható első szárny szimulációját, néhány csapat módosította tesztautóját. A Ferrarival a Hungaroringen már használtuk is ezt a rendszert, ami rendkívül hasznosnak bizonyult. Képet kaphattunk arról, hogyan változik a terhelés az első és a hátsó tengelyen az eszköz aktiválásakor" – tette hozzá.

Bár a Ferrari 2026-os motorra körül még sok a kérdőjel, az aerodinamikai követelmények mélyebb megértése kompenzálhatja ezt a bizonytalanságot.

Isola azt is elárulta, hogy a 2026-os autók várhatóan nagyobb terhelést helyeznek majd a gumikra, ami több kerékcserét eredményezhet. "Az egyenes szakaszokon magasabb sebességekre számítunk, de alacsonyabb leszorítóerővel. A kanyarokban viszont a maihoz hasonló terhelések és távolságok várhatók" – magyarázta.

A szakértők szerint a gyakoribb boxkiállások izgalmasabbá tehetik a versenyeket, bár kérdéses, hogy 2026-ban szükség lesz-e erre, hiszen az autók közötti különbségek várhatóan nagyobbak lesznek a mostaninál.

Élő közvetítés