A Ferrari elnöke, John Elkann néhány nappal ezelőtt arra kérte Charles Leclerc-t és Lewis Hamiltont, hogy ahelyett, hogy a nyilvánosság előtt beszélnének, inkább a pályán mutassák meg, mire képesek. A kijelentés azonnal bejárta a nemzetközi sajtót, és újabb kérdéseket vetett fel azzal kapcsolatban, hogyan alakul a csapat és versenyzői közötti egyensúly egy olyan időszakban, amikor a maranellóiak teljesítményét sokan vitatják.
Nagy-Britanniában többen úgy értelmezték Elkann mondatait, mintha elsősorban a hétszeres világbajnokra vonatkoztak volna, különösen Hamilton azon törekvésére, hogy részletes technikai jegyzetekkel segítse az új csapatát. A Sky Uk műsorában Ted Kravitz is arra próbált rávilágítani, milyen érzékeny helyzet alakult ki, és meddig mehet el egy versenyző, amikor a saját tapasztalatait próbálja átültetni egy másik csapat működésébe.
A brit szakértő szerint akár az is elképzelhető, hogy nem mindenki fogadta kitörő lelkesedéssel Hamilton tanácsait. Úgy fogalmazott, hogy a korábbi Mercedes-versenyző „egy komplett modellt próbál átadni”, amelyet még a McLarennél és Brackley-ben sajátított el.
„Könnyen lehet, hogy Maranellóban valaki úgy érezte, ez már több a kelleténél, és inkább azt várnák tőle, hogy a vezetésre koncentráljon, ne pedig dossziékat gyártson” – mondta, majd hozzátette, hogy a Ferrari szempontjából nem az a kérdés, hányszor hallják ugyanazokat a javaslatokat, hanem az, miért nem sikerül megvalósítani a versenyző által felvetett ötleteket.
Kravitz a beszélgetés során a Ferrari hosszabb távú nehézségeire is rávilágított.
„Nem új jelenség, hogy küszködnek. Alonso is azért távozott annak idején, mert nem látta a csapatban azt a lendületet, amivel tartósan címért lehetne harcolni. És aztán jött Vettel, de vele sem sikerült áttörést elérni” – mondta, rámutatva arra, hogy a mostani nehézségek is egy hosszabb folyamat részei.
A Sky riportere ugyanakkor hangsúlyozta, hogy nem Fred Vasseur személyében látja a gond gyökerét. A francia csapatfőnökről azt mondta, „kiváló szakember, és nehéz lenne nála alkalmasabb vezetőt találni”, miközben azt is megemlítette, hogy kérdés, mennyi mozgástérrel rendelkezik.
„Nem tudni, mennyire kap szabad kezet. Lehet, hogy korlátozottabbak a lehetőségei annál, mint amennyit kívülről látni enged” – fogalmazott.
A Ferrari körüli feszültségek tehát továbbra is jelen vannak, Hamilton érkezésével pedig új elemmel bővültek. Egyre élesebben rajzolódik ki a kérdés: miként tud együtt fejlődni a csapat és a hétszeres világbajnok a 2026-os szabályváltozások felé haladva? Ahogy Kravitz megjegyezte, „ha az új éra rajtja rosszul sikerül, az újabb belső átalakításokhoz vezethet”, és könnyen lehet, hogy Elkann figyelmeztetése ennek a folyamatnak az előszelét mutatja.
