hero image
dppi

Fontos F1-es találkozó jön majd a 2026-os motorszabályok „rendbeszedéséről”

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Ma 19 éve történt Alonso és Schumacher elképesztő csatája Imolában ( videó)

FORMA-1

Fantasztikus felvételeken Alonso vezetési technikája a Kínai Nagydíjról

FORMA-1

Amit Alonso megfogott, azt Sainz eldobta (videó)

FORMA-1

18 éve döntötte meg Ayrton Senna nagy rekordját Michael Schumacher

Motorsport.hu
2023/01/17 10:59
Az F1 technológiai vezetője, Pat Symonds felfedte, hogy a hónap végén lesz majd egy kulcsfontosságú találkozó, ahol véglegesíteni szeretnék a 2026-tól életbe lépő motorszabályokat, miközben felvázolják a karosszériára vonatkozó terveiket is.
Ajánlott 18 éve döntötte meg Ayrton Senna nagy rekordját Michael Schumacher

A tavalyi év közepén megtudhattuk, hogy pontosan milyen irányba indul majd el a királykategória a jövő erőforrásait tekintve. Az biztos, hogy maradnak a turbó-hibrid koncepciónál, de az elektromos oldal sokkal hangsúlyosabb lesz, miközben 100 százalékban fenntartható üzemanyagokkal fognak majd működni.

Mindez elég volt ahhoz, hogy meggyőzzék az Audit a belépésről, miközben a Volkswagen Csoport másik márkája, a Porsche továbbra is mérlegeli lehetőségeit. Nemrég pedig kiderült, hogy az Andretti Autosport a General Motors luxusmárkájával, a Cadillackel állt össze, és együtt szeretnének megérkezni a sorozatba, amennyiben erre új csapatként engedélyt kapnak.

A szabályok tehát már alapjaiban készen vannak, és a legtöbb részlet is ismert már, de ettől függetlenül szükség van még némi finomhangolásra, amelyre Symonds elmondása szerint január végén kerülhet sor.

„A motorszabályok már publikálva vannak, de még nincsnek kész, még rendbe kell őket szedni kicsit. Eközben pedig már egy ideje dolgozunk az autókra vonatkozó előírásokon is, január 25-én pedig lesz egy nagy találkozó Genfben az összes csapattal.”

„Ez lesz az első igazi megbeszélésünk, ahol leülünk és eléjük tárjuk a koncepciót, melyet ’26-tól szeretnénk majd látni, aztán kiderül, mit gondolnak róla. Január végétől kezdve tehát sokkal többet fogunk majd együttműködni az istállókkal” – magyarázta a szakember.

Symond emellett kihangsúlyozta azt is, hogy a szabályok egyik fő célja az lesz, hogy egyenlő feltételeket biztosítson az újonnan érkezőknek. „Sok fontos célt tűztünk ki az új motorszabályok esetében, és az egyik ilyen az volt, hogy az újoncok is egyenlő esélyekkel indulhassanak.”

„A jelenlegi belső égésű motorok elképesztően bonyolultak és nagyon eltérnek egy hagyományos erőforrástól. Majdnem mintha egy dízelmotor futna benzinnel. Hiába gyártasz már régóta versenymotorokat, ezt akkor sem lehet rögtön összehozni.”

„Szóval szerettük volna kiegyenlíteni a dolgokat egy kicsikét ezen a téren, mert ezzel sikerült felkeltenünk az Audi, a Porsche, a Cadillac és mások figyelmét is, akiket most nem akarok megnevezni, mindez pedig nem rossz dolog. Jó, ha ilyen nevek akarnak csatlakozni a sporthoz” – zárta Symonds.