A monacói ütközésért Gasly kapott megrovást, Cunoda manőverét szabályosnak ítélték.

A monacói Forma-1-es futam kilencedik körében történt baleset kapcsán megszületett a versenybírók hivatalos döntése. Cunoda Júki és Pierre Gasly összeütköztek a híres alagút utáni szakaszon, amikor a Gasly vezette Alpine a japán versenyző autójának hátuljába csapódott. Az eset következtében Gasly versenye idő előtt véget ért, mivel autója bal első része komoly károkat szenvedett, Cunoda viszont folytatni tudta a futamot.

A versenyfelügyelők vizsgálatot indítottak, majd egyértelműen Pierre Gaslyt találták vétkesnek az ütközésben, amiért megrovásban részesítették. Az Alpine csapat azzal érvelt, hogy Cunoda nem hagyott elég helyet az autója és a pálya szegélye között, illetve féktávon elmozdult jobbra, miután a kilences kanyar kijáratánál még a bal oldalon kezdte a fékezést.

A felügyelők ezzel szemben úgy látták, hogy Cunoda autója az előző körökhöz hasonló íven haladt, és nem védekezett szabálytalan módon, így nem sértette meg az L melléklet azon pontját, amely szerint legalább egy autó szélességet kell hagyni. Továbbá úgy ítélték meg, hogy a japán versenyző nem fékezés közben váltott irányt a védekezés érdekében, hanem a szokásos ívét követte, amely ezen a pályaszakaszon balról jobbra tart.

A testület megállapítása szerint Gasly előzési kísérlete túlságosan optimista volt az adott szakaszon, különösen a 10-es kanyar megközelítésekor, és figyelembe kellett volna vennie, hogy Cunoda a korábbi körökben is hasonlóan mozdult el jobbra ezen a ponton. A rendelkezésre álló telemetriai adatok alapján az is kiderült, hogy Gasly autójának hátsó kerekei enyhén blokkoltak fékezés közben, ami csökkentette a fékhatékonyságot, és hozzájárult az ütközés bekövetkeztéhez.

A döntés indoklásában hangsúlyozták, hogy mivel Cunoda versenyét nem érte közvetlen hátrány az ütközés következtében, míg Gasly jelentős kárt szenvedett, ezért az alkalmazandó büntetési irányelvek szerint a megrovás volt a megfelelő szankció.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL