Motorsport.hu|2025. 08. 07. 10:27
Hamilton részletes technikai és szervezeti elemzésekkel próbálja előmozdítani a Ferrari fejlődését.

Lewis Hamilton ferraris bemutatkozása messze elmaradt a várakozásoktól, ugyanis az első tizennégy versenyén egyszer sem állhatott a dobogóra, és csupán kétszer tudta maga mögé utasítani csapattársát, Charles Leclerc-t. Az időmérőkön sem sikerült áttörést elérnie, hiszen a legutóbbi két alkalommal még a legjobb tízbe sem kvalifikálta magát, ami különösen meglepő annak fényében, hogy a Forma–1 történetének legsikeresebb versenyzője csatlakozott az ikonikus olasz istállóhoz.

A brit pilóta nem rejtette véka alá csalódottságát, korábban egy interjúban elmondta, hogy annyira rosszul alakult a szezonkezdés, hogy legszívesebben elsírta volna magát. Ugyanakkor nem hátrált meg, és a márciusi szezonrajt óta három külön dokumentumban foglalta össze azokat a megfigyeléseket és javaslatokat, amelyek szerinte előrelépést hozhatnának a Ferrari számára.

„Az első néhány futam után elkészítettem egy részletes anyagot, amit eljuttattam a csapat vezetéséhez. Később még két további dokumentumot is küldtem nekik” – árulta el a 40 éves versenyző, aki nemcsak a versenyautóval kapcsolatos technikai problémákat vette górcső alá, hanem a csapat működését is alaposan elemezte.

A technikai szakértő Paolo Filisetti szerint Hamilton dokumentumai több szinten vizsgálják a Ferrari jelenlegi helyzetét. Az anyagokban szerepel az SF-25-ös konstrukció gyengeségeinek feltérképezése – különösen a nagysebességű kanyarokban mutatott instabilitás –, valamint a 2026-os autóval kapcsolatos elvárások és fejlesztési irányok. Emellett a brit pilóta a szervezeti struktúrát is átvilágította, és konkrét javaslatokat tett a részlegek közötti együttműködés javítására.

Hamilton külön figyelmet szentelt a Maranellóban zajló tervezési és modellezési folyamatoknak. Bár ezek technológiai szempontból megfelelnek a legmodernebb elvárásoknak, mégis talált olyan gyenge pontokat, amelyek akadályozzák a technikai potenciál teljes kiaknázását. Mint mondta, a különböző részlegek közötti kommunikáció nem elég hatékony, ezért javasolta, hogy erősítsék meg az információáramlást, és aktívabban vitassák meg az autó fejlesztési irányait.

A versenyhétvégék során tapasztalt nehézségekről is részletesen beszámolt, ugyanis úgy véli, a Ferrari túl lassan és pontatlanul állítja be az autót pénteken és szombaton, ami megnehezíti számára, hogy kiismerje az SF-25 viselkedését. A beállítások legkisebb módosítása is túlzottan érzékeny reakciókat vált ki, így nem tudja megfelelően hozzáigazítani a vezetési stílusát.

A dokumentumokban Hamilton azt is hangsúlyozta, hogy a 2026-os autó esetében kiegyensúlyozottabb konstrukcióra van szükség, amely nem igényel radikális beállításokat. Olyan alapbeállítást szeretne, amelyre minden hétvégén építeni lehet, nem pedig újra és újra nulláról kell kezdeni. Ez nemcsak a versenyzők dolgát könnyítené meg, hanem a mérnökök munkáját is hatékonyabbá tenné.

A fejlesztések kapcsán szintén kritikát fogalmazott meg, mivel szerinte az autó minden frissítéssel egyre kiszámíthatatlanabbá válik, holott épp az lenne a cél, hogy a módosításokkal fokozatosan javuljon a teljesítmény. Hamilton olyan konstrukciót szeretne, amely a szezon során stabilan fejlődik, nem pedig minden új alkatrésszel újabb problémákat generál.

A brit pilóta tehát nemcsak a pályán próbálja megfordítani a dolgokat, hanem a háttérben is komoly munkát végez. Hogy javaslatai valóban segítenek-e a Ferrari újjáépítésében, az csak később derül ki, az azonban biztos, hogy Hamilton nem elégedett a jelenlegi helyzettel, és minden eszközt bevet, hogy újra versenyképes legyen.

Élő közvetítés