Motorsport.hu|2025. 08. 03. 08:16
Lewis Hamilton csak a 12. rajthelyről indulhat a Magyar Nagydíjon, főként két kulcsfontosságú tényező miatt.

Lewis Hamilton számára ismét csalódást hozott az időmérő edzés a Magyar Nagydíjon, hiszen már a második szakaszban búcsúzni kényszerült, miközben csapattársa megszerezte a Ferrari idei első pole pozícióját.

A brit pilóta láthatóan elkeseredetten tért vissza a boxba, főként annak fényében, hogy a kvalifikáció során szinte végig Leclerc közelében autózott - a Q2 elején mindössze egy tized választotta el őket egymástól, mégis csak a monacói jutott tovább, sőt, végül az ötödik helyre ugrott fel, Hamilton viszont a 12. helyen ragadt.

Peter Windsor, a Forma-1 egyik ismert szakértője részletesen elemezte a történteket saját csatornáján, rámutatva arra, hogy Hamilton és Leclerc teljesítménye között a döntő pillanatokban jelentős eltérés mutatkozott.

Windsor kiemelte, hogy a Q2 végén az időzítés kulcsfontosságú volt: Leclerc már a szakasz hajrájában rádión jelezte csapatának, hogy minél előbb pályára szeretne hajtani, hogy a lehető legkevesebb forgalommal találkozzon. Az eső ugyanis a Q2 elején még befolyásolta a körülményeket, ám a szakasz végére jelentősen javult a pálya állapota, amit Leclerc remekül kihasznált, míg Hamilton nem tudott élni a lehetőséggel.

Windsor szerint Hamilton kiesésének két fő oka volt. „Először is ott volt Franco Colapinto feltartása a 6-os 7-es kanyarkombinációban, ami miatt Hamilton kénytelen volt módosítani az ívén" - magyarázta a szakértő. „Ennek következtében mintegy 5 km/h-val lassabban vette ezt a szakaszt, mint Leclerc, sőt, még saját korábbi Q2-es köréhez képest is visszaesett."

A másik szembetűnő különbség a végsebességekben mutatkozott meg. „Leclerc 322 km/h-s csúcssebességet ért el az első kanyar előtti egyenesben, míg Hamilton csak 318-at" - mutatott rá Windsor. „Mivel látszólag hasonló leszorítóerő-beállításokkal mentek, ez akár motorikus eredetű is lehet, és bár a Hungaroringen általában nem a végsebesség a döntő, egyetlen gyorskörön, amikor a Q3-ba jutás a tét, akár néhány km/h is sorsdöntő lehet”, mondta.

Hamilton tehát ezúttal sem tudott kilábalni a hullámvölgyből, miközben csapattársa a pole pozícióval bizonyította, hogy a Ferrari képes a váratlan meglepetésekre is.

Mint Windsor rámutatott, a brit világbajnok számára különösen fájó lehet, hogy éppen egy olyan pályán maradt alul, amelyen korábban az egyik legsikeresebb versenyző volt, míg Leclernek szinte semmi sem jött össze az előző években.

Élő közvetítés