Lewis Hamilton számára ismét csalódást hozott az időmérő edzés a Magyar Nagydíjon, hiszen már a második szakaszban búcsúzni kényszerült, miközben csapattársa megszerezte a Ferrari idei első pole pozícióját.
A brit pilóta láthatóan elkeseredetten tért vissza a boxba, főként annak fényében, hogy a kvalifikáció során szinte végig Leclerc közelében autózott - a Q2 elején mindössze egy tized választotta el őket egymástól, mégis csak a monacói jutott tovább, sőt, végül az ötödik helyre ugrott fel, Hamilton viszont a 12. helyen ragadt.
Peter Windsor, a Forma-1 egyik ismert szakértője részletesen elemezte a történteket saját csatornáján, rámutatva arra, hogy Hamilton és Leclerc teljesítménye között a döntő pillanatokban jelentős eltérés mutatkozott.
Windsor kiemelte, hogy a Q2 végén az időzítés kulcsfontosságú volt: Leclerc már a szakasz hajrájában rádión jelezte csapatának, hogy minél előbb pályára szeretne hajtani, hogy a lehető legkevesebb forgalommal találkozzon. Az eső ugyanis a Q2 elején még befolyásolta a körülményeket, ám a szakasz végére jelentősen javult a pálya állapota, amit Leclerc remekül kihasznált, míg Hamilton nem tudott élni a lehetőséggel.
Windsor szerint Hamilton kiesésének két fő oka volt. „Először is ott volt Franco Colapinto feltartása a 6-os 7-es kanyarkombinációban, ami miatt Hamilton kénytelen volt módosítani az ívén" - magyarázta a szakértő. „Ennek következtében mintegy 5 km/h-val lassabban vette ezt a szakaszt, mint Leclerc, sőt, még saját korábbi Q2-es köréhez képest is visszaesett."
A másik szembetűnő különbség a végsebességekben mutatkozott meg. „Leclerc 322 km/h-s csúcssebességet ért el az első kanyar előtti egyenesben, míg Hamilton csak 318-at" - mutatott rá Windsor. „Mivel látszólag hasonló leszorítóerő-beállításokkal mentek, ez akár motorikus eredetű is lehet, és bár a Hungaroringen általában nem a végsebesség a döntő, egyetlen gyorskörön, amikor a Q3-ba jutás a tét, akár néhány km/h is sorsdöntő lehet”, mondta.
Hamilton tehát ezúttal sem tudott kilábalni a hullámvölgyből, miközben csapattársa a pole pozícióval bizonyította, hogy a Ferrari képes a váratlan meglepetésekre is.
Mint Windsor rámutatott, a brit világbajnok számára különösen fájó lehet, hogy éppen egy olyan pályán maradt alul, amelyen korábban az egyik legsikeresebb versenyző volt, míg Leclernek szinte semmi sem jött össze az előző években.
