hero image

Horner: a Red Bull már beszélt a Newey utáni F1-es életről

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Videón az F1-es Kínai Nagydíj időmérő edzése, Hamilton azonnal kiesett

FORMA-1

Sainz nagyon keményre vette a figurát Leclerc ellen a Ferrarinál, aki kiakadt (videó)

FORMA-1

Videón Hamilton rendkívül erős startja a Kínai Nagydíjról, kemény volt

FORMA-1

Videó: A Ferrari piros zászlót okozó balesete a kínai időmérőről

Motorsport.hu
2022/12/26 17:59
Christian Horner csapatvezető elmondta, a Red Bullnál már tartottak néhány megbeszélést arról, hogyan nézhet majd ki az istálló struktúrája, ha Adrian Newey elhagyja pozícióját.
Ajánlott Videón a Sainz-Alonso ütközés, ami Alonso futamába került

Newey a Red Bull technológiai vezetője, így ő felügyeli a csapat F1-es autóinak építését és tervezését. A brit a Forma–1 minden idők egyik legjobb és legsikeresebb tervezője, hiszen számtalan bajnoki autó került már ki a kezei közül.

Az éppen a mai napon a 64. születésnapját ünneplő szakember az utóbbi években azonban már nemcsak az F1-es projekttel, de sok mással is foglalkozik, ilyen például az év korábbi részében bejelentett RB17-es hiperautó is.

Horner pedig most kifejtette, tisztában vannak Newey helyzetével, így már aktívan egyeztetnek arról, mi lesz akkor, ha elhagyja a Red Bullt. „Ez olyasmi, amiről nyilván már beszéltünk, és Adrian szerepköre az Advanced Technologies és az RB17-es bejelentése miatt sokat változott” – mondta Horner a Speedcafénak.

„Megosztja az idejét több projekt között, így másoknak kellett feljebb lépniük. Pierre Wache a technikai igazgatónk, ott van az általa vezetett technikai csapatunk, akik fantasztikus munkát végeztek.”

„Persze Adrian is bekapcsolódik ebbe, és szorosan együtt dolgozik a csapattal. Óriási tudással rendelkezik, de jó látni, hogy mennyire erősek vagyunk és mennyire mélyről meríthetünk technikai téren.”

Newey idei konstrukciója, az RB18 statisztikailag a legsikeresebb autója lett, hiszen a számtalan futamgyőzelem mellett az egyéni és a konstruktőri címet is behúzta vele az istálló. A tervezőzseni pedig még mindig hagyományos rajztáblát használ a digitális eszközök helyett.

„A mátrixban él. Már hosszú évek óta ő a technikai zenekarunk karmestere. Még mindig közvetlenül kiveszi a részét a munkából, még mindig rajztáblával dolgozik. Szerintem ez az egyetlen rajztábla az F1-ben, és úgy kellett anno alkudoznom Ron Dennisszel, hogy elhozhassuk a McLarentől.”

„Persze voltak magasságok és mélységek az évek során, de mindig élveztük. Mindig a versenyzés állt a középpontban” – zárta gondolatát a bikások csapatfőnöke.