Szezonközi tesztekre már jó ideje nincs lehetőség a sorozatban, hacsak nem számoljuk a Pirelli gumitesztjeit, ahol viszont a csapatoknak a gumigyártó által meghatározott programot kell futniuk, és idén a jövő évi szabálymódosítások miatt még az autókat is át kell kicsit alakítani, hogy jobban tudják szimulálni a 2026-os erőhatásokat.
Hivatalos tesztre így tulajdonképpen csak az idény előtt és után kerül sor, de ebből az utóbbin sokszor nem is az állandó versenyzők vesznek részt, hanem fiatal tehetségek és juniorok. Eközben 2021 óta ugye megérkeztek a sprinthétvégék is, ahol a pilóták csupán 60 percet gyakorolhatnak, mielőtt élesben kellene teljesíteniük.
És akkor még ott van az a szabály is, hogy minden pilótának évente két szabadedzésen kell nélkülöznie az autóját, hogy a helyén egy fiatal versenyző kapjon lehetőséget. Bár Hülkenberg alapvetően nem bánja, hogy a sprintformátum szerepet kap az F1-ben, de ettől még aggodalmát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a mezőny tagjai milyen keveset tesztelhetik az autójukat.
„Alapvetően én kedvelem a sprintfutamokat. Tetszik a változás és nem bánom a dolgot. Egyes pályák kicsit alkalmasabbak, mint mások. Ez nyilván egy megoldandó feladat az F1 számára, és nem könnyű megtalálni a megfelelő egyensúlyt a szórakoztatás és a nagyteljesítményű sport között, hogy a csapatoknak és a versenyzőknek is legyen lehetőségük a legtöbbet kihozni magukból” – nyilatkozta a német a RacingNews365-nek adott exkluzív interjúban.
„Miközben én alapvetően nyitott vagyok a változtatásokra és az újdonságokra, ettől még szükség van a gyakorlási időre is. Ha megnézzük, honnan jött a sport és milyen sok teszt volt korábban – most lényegében semennyi sincs. Emellett az edzésidő is csökkent, hiszen ott vannak a sprinthétvégék. Úgy érzem, ezt meg kéne vizsgálni, vagy valahogyan ki kéne egyensúlyozni, hogy más módon kapjunk némi pályaidőt.”
Hülkenberg emellett a sprinthétvégék kihívásairól is beszélt. Szerinte a formátum sokszor egy lottósorsolásra hasonlít, mert az első és egyetlen szabadedzésnek akkora jelentősége van. „Sok múlik a versenyzőn is, mert olykor csak kimész és rögtön ráérzel az autóra, minden jól megy, elégedett vagy, a sprinthétvége pedig tökéletes.”
„Máskor viszont nem mennek jól a dolgok, így több időre van szükséged, hogy minden összeálljon. A sprintek esetében viszont nincs meg ez az idő, így nehéz helyzetbe és hátrányba kerülsz.” A sauberes végül még hozzátette, hogy szerinte a hétvégék is túl hosszúak, és ő nem bánná, ha a csütörtöki médianapot teljes egészében eltörölnék. „A tökéletes hétvége úgy nézne ki, hogy elhagyjuk a csütörtököt és rögtön jöhet a péntek!” – zárta nevetve az interjút.