Az idei F1-es szezon első európai versenyére a csapatok többsége átfogó fejlesztési csomaggal érkezett, amelyben az Aston Martin és a Haas mérnökei bizonyultak a legambiciózusabbnak. A tíz istállóból mindössze a Williams és a Kick-Sauber nem hozott magával újításokat az imolai versenypályára.
A legnagyobb fejlesztők
Az Aston Martin mérnökei különösen szerteágazó fejlesztési programmal rukkoltak elő, amelynek részeként módosították a pilótafülke feletti bukókeretet, áttervezték az autó padlólemezét, valamint új hátsó diffúzort és motorburkolatot kapott a konstrukció. Mindezek mellett a csapat a kevésbé terhelt hátsó szárny mellett tette le a voksát.
A Haas istálló sem tétlenkedett, hiszen jelentős aerodinamikai újításokat vezetett be. A mérnökök teljesen új padlólemezzel és hátsó diffúzorral látták el az autót, emellett módosították a hátsó fékcsatornákat és a hátsó felfüggesztés burkolatát is.
Az élcsapatok újításai
A Red Bull versenygépén szembetűnő változtatásokat hajtottak végre, amelyek között szerepel az motorburkolat új verziója, az oldaldobozok eltérő kialakítása, valamint a hátsó felfüggesztés burkolatának módosítása.
A McLaren mérnökei átfogó fejlesztéseket végeztek a hátsó felfüggesztés burkolatán, nagyobb terhelésre tervezett hátsó szárnyat és beam winget szereltek fel, továbbá módosították az első felfüggesztést is.
A Ferrari a hátsó felfüggesztés áttervezésével és egy nagyobb terhelésre optimalizált hátsó szárnnyal készült az európai szezonnyitóra, míg a Mercedes az első felfüggesztés burkolatát és az első szárnyat dolgozta át, valamint új motorburkolatot is bevetett.
További fejlesztések a középmezőnyben
Az Alpine csapata két jelentős módosítással érkezett Imolába, amelyek az első szárny és a motorburkolat új verzióját foglalják magukban. A Racing Bulls pedig a padlólemez újratervezésével és a motorburkolat eltérő konfigurációjával igyekszik előrelépni.