A világbajnoki pontversenyben jelenleg harmadik helyen álló Red Bull Racing számára nem a várakozásoknak megfelelően alakul a 2025-ös idény, amit jól szemléltet az is, hogy a csapat már a japán nagydíjtól kezdve pilótacserére kényszerült.
Az idei szezon hetedik versenyhétvégéjén Max Verstappen ugyan esélyesként várhatja a vasárnapi megmérettetést, azonban csapattársa helyzete korántsem ilyen biztató.
A mindössze egy futamgyőzelmet számláló alakulat teljesítményének javítása érdekében a japán nagydíjtól Cunoda Júki vette át Liam Lawson helyét Verstappen mellett, azonban a 25 éves versenyző egyelőre nem tudta beváltani a hozzá fűzött reményeket.
Az RB21-es versenygéppel eddig elért legjobb eredménye egy kilencedik hely volt Bahreinben, ami szemmel láthatóan nem elégíti ki sem Christian Horner csapatfőnököt, sem Helmut Marko F1-es tanácsadót.
Drámai baleset az időmérőn
A szombati kvalifikáción Cunoda hatalmas balesetet szenvedett, amikor autója a rázókőről felrepülve a védőkorlátnak csapódott és többször átfordult. A japán pilóta szerencsére sértetlenül szállt ki az összetört versenyautóból, azonban az első kvalifikációs szakaszban történt incidens miatt nem tudott mért kört teljesíteni.
Az istálló azonnal kérvényezte az FIA-nál, hogy versenyzőjük a mezőny végéről rajtolhasson a vasárnapi futamon. "Az Oracle Red Bull Racing kérelmét megvizsgálva, amely a 22-es rajtszámú autó versenyen való részvételére vonatkozott, a sportfelügyelők az FIA Forma-1-es sportszabályzatának 39.4 b) cikkelye alapján megadták az engedélyt" - áll a nemzetközi szövetség közleményében.
A dokumentum külön kiemeli, hogy Cunoda a szabadedzéseken megfelelő köridőket teljesített, így a 42.1-es cikkely értelmében a rajtrács utolsó, huszadik pozíciójából kezdheti meg a versenyt, nem pedig a bokszutcából.