hero image
dppi
7 ó

Egykiállásos stratégia várható az imolai F1-es futamon

A Pirelli szakemberei szerint a McLaren és Oscar Piastri kedvező helyzetből várhatja a rajtot az előzésekben szűkölködő olasz versenypályán.

Az imolai aszfaltcsíkon megrendezendő versenyen kulcsfontosságú szerepet játszik majd a megfelelő gumikezelés, amit a McLaren MCL39-es konstrukciója eddig kifejezetten jól oldott meg, ugyanakkor Max Verstappen rajtrajtója és az esetleges korai kerékcserék komoly kihívást jelenthetnek az éllovasoknak. A mélyebbről induló versenyzők közül a Ferrari és Andrea Antonelli számára a kemény keverék alkalmazása kínálhat alternatív útvonalat - derül ki a Pirelli főmérnökének elemzéséből.

Egyetlen boxkiállás a legvalószínűbb forgatókönyv

"A csapatok várhatóan az egykiállásos stratégiát részesítik előnyben, melynek során az első etapot igyekeznek majd minél hosszabbra nyújtani" - nyilatkozta Simone Berra, a Pirelli főmérnöke. A szakember kifejtette, hogy bár az összegyűjtött adatok alapján papíron hasonló teljesítményt nyújthat az egy- és kétkiállásos stratégia is, az előzési lehetőségek korlátozottsága miatt - mindössze egy egyenes szakasz és egyetlen DRS-zóna áll rendelkezésre - a pályapozíció megőrzése elsődleges szempont lesz.

Kulcsszerepben az aszfalthőmérséklet

A versenystratégiát jelentősen befolyásolhatja az aszfalt hőmérséklete, ami kihatással lehet a C5-ös (közepes) keverék viselkedésére. "A magasabb hőmérsékleten fokozott termikus degradációt tapasztaltunk, ráadásul a C5-ös abroncs kezelése sem egyszerű feladat. A csapatok most először kényszerülnek arra, hogy versenykörülmények között hosszabb távon is ezt a keveréket használják" - mondta Berra.

A McLaren gumikezelési előnye

A Pirelli szakértője szerint a legtöbb csapat a közepes-kemény szerelést választja majd, ugyanakkor az egyes istállók eltérő hatékonysággal kezelik a gumikat. "A McLaren kiemelkedően jól bánik az abroncsokkal és azok hőmérsékletével, míg más csapatok nehezebben boldogulnak ezzel a feladattal. A hátsó gumik termikus degradációja jelenthet korlátozó tényezőt, ugyanakkor szemcsésedést nem tapasztaltunk, és a kopás mértéke sem számottevő" - osztotta meg tapasztalatait a főmérnök.

Változatos stratégiai lehetőségek

A közepes-kemény stratégia esetén a boxkiállások a 19. és 25. kör között várhatók. Az Aston Martin kivételével minden csapat rendelkezik még két szett kemény keverékkel, így a közepes-kemény-kemény taktika is számításba jöhet. Ebben az esetben az első kerékcsere a 12-18. kör környékén esedékes, majd a 35-40. kör között következhet a második boxkiállás. A hátulról induló versenyzők - köztük a Ferrari, Antonelli és Cunoda Júki - számára egy alternatív megoldás is kínálkozik. "A kemény gumival való kezdés lehetővé teheti a hosszabb első etapot, különösen ha esetleg biztonsági autós fázis is közbe jön, ami Imolában nem ritka jelenség" - magyarázta Berra.

Forgalom és taktikai várakozás

A verseny első szakaszában várhatóan visszafogottabb tempó mellett a gumimenedzsment kap főszerepet. "Az élen haladó versenyző vélhetően mérsékeltebb tempót diktál majd, különösen a Piratella és az Acque Minerali gyors kanyarkombinációiban, hogy megőrizze az abroncsokat. A boxkiállások időszakának közeledtével aztán fokozódhat az iram, mivel a csapatok igyekeznek majd elegendő előnyt kiautózni az esetleges korai kerékcserék kivédésére" - részletezte a szakember.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL