Motorsport.hu|2025. 10. 09. 14:06
A Pirelli sportigazgatója egyetért Verstappennel a C6-os keverék kapcsán, de hangsúlyozza: a lágyabb gumi még mindig gyorsabb volt Bakuban.

Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója reagált Max Verstappen éles kritikájára, amelyet a holland versenyző az azeri időmérő edzés után fogalmazott meg a C6-os keverékkel kapcsolatban. A Red Bull pilótája akkor azt javasolta, hogy "ezt a gumit inkább hagyják otthon".

"Láttam Max megjegyzéseit, és bár még nem volt alkalmam személyesen beszélni vele, mindenképpen sort kerítek rá" – nyilatkozta Isola, aki nyugodtan kezeli a helyzetet, hozzátéve, hogy nem sürgős az ügy, mivel idén már nem tervezik bevetni a C6-os keveréket.

A Pirelli sportigazgatója kiemelte, hogy már jóval Verstappen kritikája előtt döntöttek arról, hogy Szingapúrban és Las Vegasban mégsem használják majd ezt a keveréket. "Szingapúrban jelentősen magasabb az energiaszint, Las Vegasban pedig a hőmérséklet miatt kellett újragondolnunk a döntést" – magyarázta.

A gumiszemcsésedés kockázata miatt a C6 "már nem volt valós opció". Míg a szingapúri utcai pálya erősen igénybe veszi a gumikat, a Las Vegas-i döntés kérdéseket vetett fel, hiszen hidegebb körülmények között általában a lágyabb keverékek gyorsabban érik el az üzemi hőmérsékletet.

"Ez igaz" – ismerte el Isola. "Azonban minél lágyabb a keverék, annál kisebb a mechanikai ellenállása, ami azt jelenti, hogy hideg körülmények között könnyebben alakul ki a gumiszemcsésedés. A gumi elsősorban a kezdeti használati fázisban sérül, amikor már előmelegítették, de még nem érte el teljesen az üzemi hőmérsékletet."

A Pirelli vezetője ugyanakkor nem ért egyet azzal, hogy a C6 bevetése hiba lett volna. "Ha valamit pozitívumként kell kiemelni a bakui és más versenyeken történt gumiválasztásból, az az, hogy némi bizonytalanságot okozott az időmérőn. Voltak pilóták, akik a C6-ot, mások a C5-öt részesítették előnyben."

"A C6 teljesítménye még mindig jobb volt, mint a C5-é, bár a különbség nem volt óriási – valószínűleg egy-két tized" – magyarázta Isola, aki elismerte, hogy Verstappen egyes pontokban jogosan kritizált. "Tisztában vagyunk vele, hogy az C5 és C6 jelenleg nagyon közel vannak egymáshoz. A jövő évi cél az, hogy jobban elkülönítsük ezt a két keveréket."

A 2026-os évre tervezett változtatásokkal kapcsolatban Isola elmondta, hogy az összes keverék más lesz, mivel maguk a gumik méretei is változnak. "Megértem Max észrevételeit, amelyek nem térnek el jelentősen a saját elemzéseinktől, így alapvetően egyetértek vele" – zárta gondolatait a sportigazgató.

Élő közvetítés