A Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, az idei versenyre megemelik a bokszutcai sebességhatárt, hogy ezzel próbálják növelni a stratégiai lehetőségeket.

Mivel a szingapúri bokszutca eléggé szűkös, és eleve városi pályáról van szó, ezért a Marina Bay-pályán eddig 60 km/h volt a sebességi limit, hogy minimalizálják a balesetek kockázatát. Ennek viszont az a következménye, hogy az autók több időt töltenek el egy-egy kerékcserével, ami arra sarkallja a csapatokat, hogy minimalizálják a kiállásaik számát.

És mivel mindenki hasonlóan gondolkozik, és mindenki félti a pályapozíciót, így általában megegyező stratégiák szoktak születni, ami nem tesz jót a verseny izgalmainak. Annak érdekében viszont, hogy idén kicsit felrázzák a dolgokat, az FIA most Szingapúrban is megnövelte a bokszutcai sebességhatárt a már említett 60-ról 80 km/h-ra.

Hogy mindez segíti-e majd a taktikai variációt, azt persze még nem lehet tudni. A Pirelli eközben a C3-as, C4-es és C5-ös keveréket viszi a helyszínre, ami azt jelenti, hogy nem lesz ott a sokak által bírált leglágyabb C6-os abroncs, amelyet pedig éppen a városi helyszínekre fejlesztettek ki.