hero image
dppi
8 n

Jeremy Clarkson zseniális megoldást kínál az F1 problémáira

A Japán Nagydíj után, amely alig tartalmazott izgalmas pillanatokat, Jeremy Clarkson azt javasolja, hogy ne használjanak olyan pályákat, ahol „nehéz az előzés".

Bár első hallásra egyértelmű kijelentésnek tűnhet, Clarkson megalapozott elméletet fejtett ki, figyelmeztetve a Forma-1-et, hogy „a bevételek a szurkolóktól származnak" a 2025-ös Japán Nagydíj után, amely nem nyújtott izgalmakat.

A japán verseny eredményeit gyakorlatilag a szombati időmérő határozta meg. Max Verstappen meglepő pole pozíciót szerzett a McLaren előtt – amely a hétvége nagy részében dominánsnak tűnt, összhangban a 2025-ös F1-szezon kezdetével –, majd a futamon távol tartotta magától Lando Norrist és Oscar Piastrit, megszerezve idei első győzelmét.

A versenyen rendkívül kevés előzés történt. Ha Lewis Hamilton nem előzi meg Isack Hadjart, akkor az első tíz versenyző pontosan abban a sorrendben ért volna célba, ahogyan rajtolt, mivel mindenki egykiállásos taktikát választott az alacsony gumikopás miatt.

Ennek kapcsán a motorsport-újságíró, műsorvezető és F1-rajongó Jeremy Clarkson kifejtette elképzelését a sportág jövőjéről a közösségi médiában: „Támadt egy ötletem, hogyan lehetne következetesen izgalmasabbá tenni az F1-et. Ne használjanak olyan pályákat, ahol nehéz előzni."

„Fogadjuk el, hogy az autók nagyobbak, hagyjuk figyelmen kívül az 'ösztönzőket', és használjunk megfelelő pályákat. Végső soron a bevételek mindig a szurkolóktól származnak. A mai F1-es verseny olyan érzést keltett bennem, mintha krikettet néznék" – fogalmazott.

Alex Albon „Azt hiszem, unalmas volt a verseny, mert egyértelműen a rádióbeszélgetésem vált forró témává" megjegyzése a Williamsszel folytatott feszült kommunikációval kapcsolatban, ami figyelmet keltett, jól összefoglalta a pályán történő események hiányát.

Fernando Alonso szintén megjegyzést tett a verseny szórakoztató értékéről, szerinte mindenki tudja, mire számíthat a szuzukai versenyen, amelyet Monacóval hasonlított össze. A kétszeres világbajnok a 11. helyen ért célba az Aston Martinnal, egyike azon kevés versenyzőnek, aki előrébb került a rajthelyéhez képest.

„Nehéz volt, de nem unalmas" – mondta Alonso. „A pályáról szólva, ez Szuzuka. Nem emlékszem olyan korábbi versenyre itt, ahol sok előzést láttunk volna időjárás-változás nélkül. Csütörtökön mindig azt ismételjük, milyen nagyszerű Szuzuka és Monaco, aztán vasárnap felébredünk és azt mondjuk, 'Monaco unalmas. Mit tehetnénk a pályával? Szuzuka unalmas.' Ilyen a Forma-1."

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL