Motorsport.hu|2025. 11. 18. 05:34
Az Audi bemutatott R26 koncepcióját, miközben csapatfőnöke, Jonathan Wheatley megerősítette: a 2030-as világbajnoki cím elérése reális célkitűzés.

Az Audi bemutatta R26 koncepcióját Münchenben, amely lényegében egy előzetes betekintést nyújt abba, milyen lehet a csapat 2026-os autója, mielőtt még a szponzorok matricái ellepnék. Az eseményen Jonathan Wheatley csapatfőnök, a Red Bull korábbi sportmenedzsere hangsúlyozta, hogy a német gyártó által kitűzött célok reálisak.

A müncheni rendezvényen a vendégek nemcsak a jövőbeli autó koncepcióját csodálhatták meg, hanem azt is láthatták, hogyan emlékezik az Audi saját dicsőséges motorsport-történelmére, amely a WRC-től a WEC-en át Le Mans-ig és a túraautó-bajnokságokig terjed. A márka küldetésnyilatkozata ugyan a várható kereteken belül maradt, ugyanakkor kerülte a túlzott hype-t, ehelyett őszintén kijelentette: öt évbe telhet, mire felvehetik a versenyt a Red Bull, a Mercedes, a Ferrari és a McLaren szintjén.

"Nagyon reális célokat tűztek ki számunkra" – mondta Wheatley az F1 hivatalos honlapjának, majd hozzátette, hogy az Audi tisztában van azzal, milyen hosszú út áll előttük, és megértik az egyes fejlődési szakaszok fontosságát. "Célunk, hogy folytassuk azt a lendületet, amit idén elindítottunk. Ha ezt végigvisszük, az évtized végére bajnoki esélyesek lehetünk."

A rendezvényen Wheatley láthatóan lenyűgözve szemlélte az Audi történelmi remekeit, amelyeket a gyártó kifejezetten erre az alkalomra hozott elő. "Olyan érzés, mintha az Audi kinyitotta volna a játékdobozát és az összes autót kihozta volna ma este" – fogalmazott, miközben azt is megemlítette, hogy egy Quattro Sportban érkezett az eseményre, amely egyike kedvenc autóinak. "Minden valóságossá válik, érződik, hogy ez most tényleg megtörténik."

Az R26 koncepciójáról, amelynek vállalati színeit már tesztelték televízión keresztül az esztétikai hatás érdekében, Wheatley kiemelte az egyediség fontosságát. "Arról van szó, hogy valami igazán különlegeset hozzunk létre. Ha öt év múlva megnézel egy Forma-1-es autót, azt mondod majd, hogy ez egy Audi, tíz év múlva ugyanezt fogod mondani. Egy olyan dizájn-filozófiát kell felállítanunk, amely végigkíséri a jövőnket" – értékelt.