A 2026-os technikai korszakváltással párhuzamosan a sportszabályok is módosulhatnak. A cél, hogy a versenyzők kevesebb gumikezeléssel, többet támadjanak, mivel az utóbbi öt nagydíjon – a kivételes körülményeket leszámítva – a győztes egykiállásos taktikával nyert. A csapatok szimulációi sokszor a lassabb, de biztonságosabb tempót és az egyetlen kiállást hozzák ki optimálisnak, ami rontja a pályán látható akciók kialakulásának esélyeit.
A 2023-as Katari Nagydíjon biztonsági okból kipróbált kényszerkétkiállásos modell megmutatta, hogy a pilóták agresszívan tudtak menni gumimenedzsment nélkül.
A Motorsport.com olasz kiadásának értesülései szerint a bizottság elé három opció kerül: kötelező két bokszkiállás mindenképp; ennek egyik változata a Pirelli által kijelölt három keverék mindegyikének használatával; vagy a szettek maximális futásteljesítményének korlátozásával – például legfeljebb a táv 45 százalékáig.
A háromkeverékes szabály támogatói szerint ez több értelmezést szülhet, bírálói viszont úgy tartják, uniformizálja a stratégiát. A szabad keverékválasztás két kötelező kiállással többeknek lehet szimpatikus, de a részletek – a gumihasználat és a forgalom kockázatai – komoly vitát ígérnek. A csapatok álláspontja várhatóan a saját szimulációikból indul ki, így a döntés kimenetele nyitott.
