A Haas kockázatot vállal azzal, hogy már a Japán Nagydíjon bevetik a 2025-ös Forma-1-es autójuk új padlólemezét.

A fejlesztést előrehozták, hogy megpróbálják megoldani azt az aerodinamikai oszcillációs problémát, amely a VF-25-öst kínozza a nagy sebességű kanyarokban – amelyekből a szuzukai pálya áll nagyrészt.

A Haas az idénynyitón szörnyű hétvégét élt át Melbourne Albert Parkjában, ahol az autójuk különösen küszködött a nagy sebességű 9-es és 10-es kanyarban. A Kínai Nagydíjon már jobb hétvégéjük volt, mindkét autójuk pontszerző helyen ért célba: Esteban Ocon ötödik, az F1-újonc Oliver Bearman pedig nyolcadik lett, miután pozíciójukat javította a Ferrari kettős kizárása.

A Haas azonban úgy érezte, nincs más választásuk, mint előrehozni a tervezett padlólemez-fejlesztésüket Japánra, tudva, hogy ez egy olyan pálya, amely erősen kihozhatja a VF-25 jelenlegi gyengeségeit. Bár csak egy kis módosításról van szó, Komacu Ajao, a Haas csapatfőnöke elismerte, hogy ennek komoly következményei lehetnek az amerikai csapat hétvégéjére nézve.

„Nem tudom biztosan megmondani, pontosan mekkora különbséget fog jelenteni, mert ahhoz, hogy az alkatrészek ideérjenek, jelentősen le kellett rövidítenünk a folyamatot" – nyilatkozta.

„Ez kockázat. Mérlegelni kellett. De számomra nem volt más lehetőség. A melbourne-i probléma mértéke óriási volt. Mi voltunk a leglassabb autó, méghozzá messze. Meg kellett tennünk."

„Őszintén szólva csak az aerodinamikai szakembereink és tervezőink megértésére hagyatkoztunk bizonyos módosítások elvégzéséhez. Bizonyos dolgok geometriailag és aerodinamikailag is különböznek."

„Egyszerűen mindenkinek a legfrissebb meglátásait használtuk fel, mindenféle bizonyíték nélkül, mert meg kellett terveznünk, el kellett készítenünk – különben nem értünk volna ide vele."

„Meg kellett tennünk. Utólag pedig szélcsatornába helyeztük, hogy lássuk, az elképzelés valóban helyes-e vagy sem. Márpedig helyes. Határozottan jó irányba haladunk. De egyszerűen nem tudom, mekkora különbséget fog jelenteni."

Komatsu így folytatta: „Ezek mind apró különbségek. De vezethetnek akár katasztrófához is, vagy éppen nem. Elég idegőrlő. De ez az őszinte érzésem. Amint megteszünk egy kört, amint áthaladunk az első szektoron, tudni fogjuk, hogy olyan lesz-e, mint Melbourne-ben, vagy sem."

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL