Az új-zélandi pilóta számára korántsem alakult ideálisan az Olasz Nagydíj, miután nem sikerült pontszerző helyen befejeznie a futamot, ráadásul egy kisebb incidens is beárnyékolta a versenyét.
A monzai futam során Lawson és csapattársa, Cunoda Júki a mezőny hátsó régiójában csatáztak egymással, miután mindketten teljesítették boxkiállásaikat és kemény keverékű abroncsokkal folytatták a versenyt. Az összecsapás a negyedik kanyarnál történt, ahol a japán versenyző védte pozícióját, miközben az új-zélandi megpróbálta megelőzni őt.
„Nem volt különösebb jelentősége az esetnek" – magyarázta később Lawson a történteket. „Ő előzött meg az egyes kanyarban, én pedig megpróbáltam visszaelőzni a négyesnél, de nem volt elegendő hely a jobb oldalon, így összeértünk a sikánnál, majd visszaadtam neki a pozíciót."
Az ütközés után mindkét autó a bukótéren keresztül folytatta útját, de Lawson sportszerűen visszaengedte csapattársát, miután átmenetileg megelőzte őt. A verseny végén a 14. helyen intették le a kockás zászlóval, ami idei leggyengébb eredménye volt az imolai futam óta.
A Racing Bulls egy merész stratégiát választott a hétvégére, amikor úgy döntöttek, hogy lágy gumikon rajtoltatják pilótájukat a mezőny végéről. Ez a kockázatos húzás azonban nem hozta meg a várt eredményt, ahogy azt Lawson is elismerte: „Próbálkoztunk egy kis szerencsejátékkal a lágy abroncsokon való rajttal, de nem jött be a számításunk."
Az új-zélandi versenyző ugyanakkor pozitívumként értékelte, hogy az autó sebessége a hétvége során versenyképesnek bizonyult, még ha ez nem is mutatkozott meg az eredményben. „Frusztráló volt a futam, de néha ilyen a motorsport. Az autónk gyors volt ezen a hétvégén, így sajnálatos, hogy pont nélkül távozunk. Mindenesetre biztató a következő versenyekre nézve, hogy versenyképes technikával rendelkezünk" – zárta értékelését.
Szólj hozzá a cikkhez a lenti hozzászólás-fülnél!
